Vés al contingut principal

Es reuneixen experts en atenció psicològica a afectats per incidents amb múltiples víctimes

24 gen. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'experiència acumulada per la Unitat de Trauma, Crisi i Conflictes de Barcelona del Servei de Psicologia i Logopèdia de la UAB i el Consorci Sanitari de Barcelona amb les persones afectades per l'atemptat del 2017 a Barcelona serà contrastat amb la d'altres experts de França i Alemanya.
Facultat de Psicologia
La Unitat de Trauma, Crisi i Conflicte de Barcelona (UTCCB) del Servei de Psicologia i Logopèdia de la Facultat de Psicologia de la UAB i el Consorci Sanitari de Barcelona (CSB) organitzen una trobada amb experts en l'atenció en salut mental a persones afectades per incidents amb múltiples afectats procedents de Berlín, Frankfurt i Niça. Tindrà lloc els dies 24 i 25 de gener, a la Facultat de Psicologia de la UAB, al campus de Bellaterra, i a la seu del Consorci (C. Esteve Terradas, 30. Barcelona).

La sessió serà introduïda per la degana de la Facultat de Psicologia, Margarita Martí, i pel gerent del CSB, Jaume Estany. Aquesta trobada dona continuïtat a d'altres ja realitzades anteriorment, com ara la que va organitzar el Centre de Crisis de Bergen a Noruega el mes d'octubre passat. La UTCCB i el CSB hi aportaran l'experiència acumulada en l'atenció a les persones afectades per l'atemptat del 17 d'agost de 2017 a Barcelona. Totes dues institucions han impulsat conjuntament un centre d'expertesa en incidents de múltiples afectats per tal de donar resposta a aquest tipus de situacions.

A més de l'intercanvi d'experiències, els experts reunits realitzaran un exercici conjunt de simulacre d'atenció a les víctimes d'un accident d'autobús fictici amb múltiples víctimes. Es tracta d'una iniciativa innovadora ja que els simulacres d'atenció psicosocial són menys comuns que no pas altres tipus de pràctiques.

Dins de