Vés al contingut principal

Es presenta un informe sobre el tractament de la comunitat gitana als mitjans espanyols

29 nov. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’informe ‘Periodistes contra el racisme 2016. La premsa espanyola davant del Poble Gitano’ analitza més de 2.000 notícies publicades, a través de les quals es mostra com els mitjans de comunicació espanyols aborden les informacions sobre la comunitat gitana.
Facultat de Ciències de la Comunicació
L’informe ‘Periodistes contra el racisme 2016. La premsa espanyola davant del Poble Gitano’ es presentarà de la mà de Juan de Dios Ramírez-Heredia, president de l'ONG Unió Romaní, el proper 4 de desembre, a les 15 h, a la sala de graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació. L’acte serà presidit per Maria José Recorder, degana de la Facultat.

Es tracta d’un estudi que realitza la Unió Romaní anualment, i en el qual s’analitzen més de 2.000 notícies publicades, a través de les que es mostra com els mitjans de comunicació espanyols aborden les informacions sobre la comunitat gitana. També s’hi inclou una anàlisi del tractament rebut a cada comunitat autònoma i, en el cas de Catalunya, en aquesta edició, s'analitza el tractament que la premsa va fer del conflicte per la mort d'un jove de la família dels Baltasares.

Juan de Dios Ramírez-Heredia és llicenciat en Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona, advocat i ex diputat del Parlament espanyol i europeu. És fundador, vicepresident i membre del Presídium de la Unió Romaní Internacional (1971) i president de la Unió Romaní Espanyola des de la seva fundació. També és president de l'Institut Romanò de Serveis Socials i Culturals des de la seva fundació en 1988, i promotor del Centro Romanò Europeu d'Investigació i Documentació Anti racista (CREIDA).

Dins de