Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Es presenta un estudi sobre les condicions de l'alumnat de secundaria de Sabadell

28 feb. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Fundació Bosch i Cardellach acollirà a la seva seu, el proper 6 de març, a les 19 h, la presentació d’un estudi del grup Emigra de la UAB que es centra en l'alumnat de quart de l’ESO de Sabadell i les condicions que dificulten la seva educació.
Silvia Carrasco presenta un estudi sobre les condicions socials de l'alumnat de secundaria de Sabade
El 6 de març, a les 19 h, la Fundació Bosch i Cardellach organitza a la seva seu (C. de la Indústria, 18. Sabadell) la presentació “Una mirada a Sabadell a través dels nois i noies de l’ESO: condicions socials, aspiracions i oportunitats”, que oferirà Silvia Carrasco, professora del Departament d’Antropologia Social i Cultural de la UAB. La presentació tractarà sobre els resultats del Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (Emigra) de la UAB dins del projecte de recerca sobre l'abandonament escolar prematur Reducing Early School Leaving in Europe RESL.eu (2013-2018), finançat pel 7è Programa Marc.

Carrasco és la investigadora principal d'aquest projecte. És també sots-directora del Centre d’Estudis i Recerca en Migracions de la UAB i responsable del grup de recerca Emigra, a més de codirectora del Màster en Migracions Contemporànies. És especialista en diversitat i desigualtat educativa, centrant-se sobretot en migracions, minories i educació.

L'acte vol donar a conèixer la situació de l’alumnat de Sabadell a partir de l’estudi del 93% del total d’estudiants de quart d’ESO. Els resultats de la recerca confirmen els perfils de l'alumnat amb més perill d'abandonament escolar prematur pel que fa a gènere, origen migratori i classe social: el perfil que pateix més risc seria el de nois de classe obrera i d'origen estranger. Conclou que es poden identificar cinc perfils de centres amb una distribució desigual dels recursos humans i materials.

També s’estableixen dotze propostes d’actuació a nivell local com ara millorar la detecció precoç de la desvinculació, descentralitzar l’orientació, generalitzar la mentoria, establir indicadors d’equitat educativa, millorar l’oferta de cicles de formació professional o ampliar l’oferta de formació ocupacional.

La recerca abasta altres línies de treball sobre els factors de risc i protecció davant de l'abandonament escolar prematur, les mesures de suport a l'alumnat als centres catalans, l'impacte dels programes compensatoris, el paper del professorat i de les famílies pel que fa a les aspiracions de l'alumnat, o la incidència de la política lingüística en les trajectòries educatives, comparant dades, polítiques i pràctiques entre diferents països europeus.
 

Dins de