Vés al contingut principal

Es lliuren els premis literaris de la UAB i l'Ajuntament de Cerdanyola

03 maig 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els guardons de narrativa breu, poesia i novel·la dels Premis Literaris de la UAB i l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès es donaran a conèixer el proper dijous, 9 de maig a la UAB. L’edició del 2019 gairebé dobla la participació del 2017. L’acte s’inscriu en el marc de l’Any Joan Brossa i l’Any Teresa Pàmies
ConvoPremisLiteraris2019
Enguany s’han rebut un total de 177 originals34 relats breus al X Premi «Caterina Albert», 83 llibres de poesia al XXIV Premi «Miquel Martí i Pol» i 51 novel·les al XXV Premi «Valldaura-Memorial Pere Calders».

El dijous 9 de maig, a les 18 h, se celebrarà l’acte de lliurament dels premis literaris que convoquen anualment l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Universitat Autònoma de Barcelona. L'acte tindrà lloc a les 18 h a la Sala Teatre de la Universitat (plaça Cívica).

L’esdeveniment donarà a conèixer el veredicte del jurat amb les obres guanyadores del XXV Premi de Novel·la «Valldaura – Memorial Pere Calders» (dotat amb 3.000 euros), XXIV Premi de Poesia «Miquel Martí i Pol» (dotat amb 1.000 euros, X Premi de Narrativa Breu per a Joves «Caterina Albert» (dotat amb 500 euros). Enguany, l’acte de lliurament retrà homenatge a Joan Brossa (1919-1998) i a Teresa Pàmies (1919-2012) en commemoració del centenari del seu naixement. Es podrà gaudir de l’actuació del grup guanyador del Premi Autònoma Actua, a càrrec de la cantautora Lia Sampai i el guitarrista Adrià Pagès. Conduiran l’acte Anna López i Nil Marbà, estudiants de la Facultat de Comunicació de la UAB.

En l’esdeveniment intervindran Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB; Carles Escolà, alcalde de Cerdanyola del Vallès; i Elvi Vila, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Enguany s’han rebut un total de 177 originals, dels quals -i després de revisar el seu compliment amb les bases dels premis-, finalment optarien a concurs: 34 relats breus al X Premi «Caterina Albert», 83 llibres de poesia al XXIV Premi «Miquel Martí i Pol» i 51 novel·les al XXV Premi «Valldaura-Memorial Pere Calders».

Un any més ha augmentat el número total d’obres presentades en relació a la convocatòria anterior -al 2018 es van rebre 162 originals- i gairebé s’ha doblat la participació respecte fa dos anys -93 inscripcions el 2017-. Aquest fet suposa una consolidació cada vegada més gran del certamen literari.

Més informació a: http://premis-literaris.uab.cat/ca

Dins de