Vés al contingut principal

Ens ha deixat el professor José Luis Balibrea Cantero

24 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 23 d'octubre de 2023, ens va deixar José Luis Balibrea Cantero, que va ser professor i degà de la Facultat de Medicina de la UAB. La UAB expressa el condol més sentit a les persones que l’apreciaven i comparteix el sentiment per la seva pèrdua.

Jordi José Luis Balibrea Cantero

El 23 d'octubre de 2023, ens va deixar José Luis Balibrea Cantero, que va ser professor i degà de la Facultat de Medicina entre els anys 1975 i 1978.

El professor Balibrea va néixer a Madrid el 1936. Doctorat per la Universidad Complutense de Madrid, ha estat una de les figures més excel·lents de la cirurgia universitària espanyola, la projecció de la qual a Europa i Amèrica és ben coneguda en el seu triple vessant docent, assistencial i investigador. Els seus estudis sobre el monòxid de carboni són pioners al món científic i és autor de renom internacional en la Síndrome de Resposta Inflamatòria Sistèmica sobre tot allò que es relaciona amb les seves repercussions respiratòries.

En els darrers 25 anys ha mantingut una estreta relació amb el Departament de Cirurgia de la Universitat de Salamanca. Destacar la seva participació com a membre de la Sociedad Española de Quimioterapia i com a president de la Asociación Española de Cirujanos.

A la seva extraordinària trajectòria científica també cal destacar les seves facetes intel·lectuals i humanístiques.

La cerimònia de comiat tindrà lloc avui dimarts, 24 d'octubre, a les 15.30 h al Cementerio Sacramental Santa María - Madrid.

La UAB expressa el condol més sentit a les persones que l’apreciaven i comparteix la tristor per la seva pèrdua.

Dins de