Vés al contingut principal

Enric Pujol és nomenat membre de l'Institut d'Estudis Catalans

26 gen. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'historiador Enric Pujol, membre del Grup de Recerca Manuscrits i professor de la Facultat de Filosofia i Lletres, ha estat nomenat membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans. Pujol és expert en temes historiogràfics i en diverses figures de la cultura contemporània, entre d'altres.
Enric Pujol
Museu d'Història de Catalunya (fotògraf: Pep Parer)
Enric Pujol, professor del Departament d'Història Moderna i Contemporània de la UAB, ha estat nomenat nou membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). Pujol s'incorpora a la Secció Històrico-Arqueològica.

Pujol és doctor en filosofia i lletres –especialitat d'història– per la UAB i membre del Grup de Recerca Manuscrits. Entre les seves especialitats, es troben la historiografia i la història dels historiadors, l'obra de Ferran Soldevila en particular, diverses figures de la cultura contemporània, el pensament polític català i els exilis. Va rebre el premi Enric Prat de la Riba per l'obra Ferran Soldevila i els fonaments de la historiografia catalana contemporània.

En el terreny institucional, va ser director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà i coordinador de l'Àrea d'Història i Pensament Contemporani de la Generalitat. Arrel d'aquest darrer càrrec, va ser responsable del Centre d'Estudis de Temes Contemporanis i, conjuntament amb Lluís Ferran Toledano, del Centre d'Història Contemporània de Catalunya. D'altra banda, Pujol va ser coautor, juntament amb Albert Balcells (professor també de la UAB) i Santi Izquierdo, de la història de l'IEC que es va publicar amb motiu del seu centenari.

Dins de