Vés al contingut principal

Els Ganàpies celebren la diada castellera a la UAB

21 abr. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Diada Castellera organitzada pels Ganàpies tindrà lloc el dijous 21 d’abril. Des de les 14 h hi haurà un torneig de Botifarra, castells i concert. Les colles invitades són Arreplegats (Zona Universitària), Trempats (UPF), Els Marracos (UdL) i Els Pataquers (URV)
diadacastellera
S’acosta la Diada Castellera de primavera dels Ganàpies. La jornada començarà  dijous 21 a les 14 h amb un torneig de Botifarra al qual tothom està convidat, tant membres de colles com estudiants o no estudiants. A les 16 h comencen els castells, amb els Arreplegats (Zona Universitària), els Trempats (UPF), els Marracos (UdL) i els Pataquers (URV) com a colles convidades a gaudir de l’acte. Com que plou, el concert de Jaume Barris tindrà lloc a la Sala Dresden (Cerdanyola del Vallès) i tot seguit, sopar i festa.

Els castells que portaran a plaça seran el 2 de 7, que a la diada d’hivern només es va aconseguir carregar i que assagen des de principi de curs. També es faran dos castells simultanis: 2 de 7 i 4 de 7, amb l’objectiu de donar més rodatge a la gent i practicar més posicions de pinya. L’aposta per castells més amplis i baixos es fa perquè la gent s’entreni i participi.

La importància de les colles universitàries, més enllà de la complementarietat amb les colles tradicionals, afirma Laura Garcia (presidenta de Ganàpies), és l’oportunitat de conèixer gent de totes les facultats i, a més a més, hi ha la celebració de diades que permeten fer el mateix amb les colles de totes les universitats. Els Ganàpies de la UAB, la colla universitària més antiga, que l’any passat va complir 20 anys, és padrina de Trempats (UPF), Penjats (Manresa), Bergants (Terrassa) i Emboirats (UVic). Aquesta relació de padri-apadrinat contribueix amb l’expansió del teixit associatiu interuniversitari i porta l’esperit de la no competició i treball conjunt que hauria de caracteritzar la universitat pública.

Si et ve de gust introduir-te al món dels castells, no dubtis en apropar-te a qualsevol dels seus assajos, dimarts i dijous de 13 h a 15 h a la gespa de Ciències.

Dins de