Vés al contingut principal

Els alumnes del doble Grau en Física i Química visiten el CERN

19 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Les activitats realitzades al CERN pels estudiants i els professors varen consistir en visites a diferents instal·lacions com, per exemple, la sala de control del detector Atlas, el sincrociclotró, el centre de dades, l'anell d'ions LEIR, el descelerador d'antiprotons i la fàbrica d'antimatèria.
Estudiants al CERN
Del 7 al 9 d'octubre, el CERN va acollir la visita d'un grup de 22 alumnes del tercer curs del doble grau de Física i Química de la UAB acompanyats pels professors Jordi Garcia i Jordi Mompart del Departament de Física. Les activitats realitzades al CERN varen consistir en visites a diferents instal·lacions com, per exemple, la sala de control del detector Atlas, el sincrociclotró, el centre de dades, l'anell d'ions LEIR, el descelerador d'antiprotons i la fàbrica d'antimatèria.

L'Organització Europea per la Investigació Nuclear (CERN) és considerat el laboratori més gran d'investigació en física de partícules del món. Situat a Suïssa i fundat l'any 1954 per dotze països europeus, actualment compta amb un total de 21 estats membre, que col·laboren conjuntament en termes financers i logístics, i 28 estats més que participen aportant científics, mitjans i instal·lacions per fer recerca.

La guia de la visita va ser principalment Chiara Rizzi, inscrita en el programa del doctorat en física de la UAB i que actualment està realitzant el doctorat al CERN, qui va fer participar als estudiants en un taller consistent en construir una càmera de bombolles per a detectar partícules alfa, muons i electrons.

Dins de