Vés al contingut principal

El valor social del paisatge en la lluita contra els incendis forestals

19 abr. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Un projecte de l’ICTA-UAB analitza els processos d’aprenentatge social vinculats a la prevenció de risc d’incendi forestals. Sant Esteve de Palautordera organitza una jornades de participació ciutadana sobre la temàtica.
istockphoto © Gilitukha
Sant Esteve de Palautordera, Vallès Oriental, acull els propers 23 i 24 d’abril, de 10h a 14h a la sala de plens de l’ajuntament, les jornades participatives “Prevenció d’incendis forestals: Un  nova oportunitat pel territori?” organitzades en el marc del projecte "L'ecologia política dels incendis forestals", desenvolupat per la Universitat Humboldt de Berlín i l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB), i que analitza els processos d'aprenentatge social vinculats a la prevenció del risc d'incendi forestal.

La part aplicada del projecte vol desenvolupar una plataforma de treball cooperatiu entre les administracions i la societat civil en matèria de prevenció i extinció d'incendis, recollir elements de valoració social del paisatge per a la seva incorporació a l'estratègia de prevenció i extinció, i explorar el potencial d'aquesta estratègia per a la transformació social i ecològica dels nostres territoris.

Després de més d'un any de treball amb els actors implicats en prevenció i extinció d'incendis forestals i una selecció d'experts en temes com biodiversitat i patrimoni cultural, els investigadors han desenvolupat materials que han de servir perquè la ciutadania valori el seu paisatge i prioritzi entre una sèrie de cinc polígons de contenció d'incendis en una vall del Montseny que han establert com a pilot.

Durant les jornades, els assistents podran veure els panells i fer la corresponent valoració dels polígons. La síntesi de la valoració ciutadana dels polígons servirà perquè Bombers faci una proposta d'estratègia, que haurà de ser finalment consensuada per tots els actors implicats i autoritats locals.

Dins de