Vés al contingut principal

El rector Lafuente, a la Universitat Catalana d'Estiu

20 ag. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha participat en un acte en el marc de la 53a Universitat Catalana d'Estiu, el divendres, 20 d'agost, a Prada, juntament amb la consellera d'Universitats i Recerca i els rectors de la UB, UPC i UPF.

LafuenteUCEPrada

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha participat en l'acte "Universitat, país i recuperació democràtica", el divendres, 20 d'agost, en el marc de la 53a Universitat Catalana d'Estiu, que té lloc a Prada de Conflent. En el mateix acte també hi han intervingut la consellera d'Universitats i Recerca, Gemma Geis, així com els rectors de les universitats de Barcelona, Politècnica de Catalunya i Pompeu Fabra. L'acte l'ha presentat el rector de la UCE, Jordi Casassas.

Javier Lafuente ha subratllat en la seva intervenció el paper fonamental que exerceix la universitat en el si de la societat i la tasca que ha de dur a terme per a que la societat progressi i sigui millor. "Les universitats hem de formar ciutadans", ha dit. Alhora ha mencionat que cal que les universitats responguin al que reclama la societat, ja que la universitat ha d'oferir un servei al ciutadà.

El rector de la UAB ha destacat i s'ha congratulat de la nova etapa que ara s'obre en l'àmbit de govern amb una nova conselleria d'Universitats i Recerca, que s'ha creat després d'una desena d'anys sense tenir-la.

Lafuente també ha mencionat la importància de la llengua catalana com a llengua de país i el compromís de la universitat amb aquesta. "El català ha de ser la llengua bàsica de la universitat", ha dit. Les universitats catalanes es van comprometre públicament fa uns mesos en l’impuls i el foment del català com a llengua docent i administrativa d’ús normal i majoritari al sistema universitari de Catalunya. Així consta en l’acord que va aprovar la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), integrada per representants del Govern i de les dotze universitats catalanes, a proposta de la Comissió de Política Lingüística, que garanteix el respecte per la llengua de docència triada per l’estudiandat en l’activitat acadèmica de les universitats catalanes.

Després de les intervencions de tots els rectors presents, la consellera ha ofert un extens parlament, durant el qual ha analitzat diferents aspectes relacionats amb les universitats, el coneixement, el talent, el relleu generacional, la llengua catalana o el compromís amb el país, entre d'altres. "Fa falta posar el coneixement en el centre del país", ha dit Gemma Geis. "El coneixement ens permet transformar i avançar". I ha afegit que les "les univesitats han de tenir capacitat per retenir el talent". Ha reivindicat una universitat catalana potent i transformadora i alhora una llengua catalana que no sigui residual i que sigui molt present sobretot en l'àmbit digital. "Catalunya ha de ser creadora, més enllà de consumidora" ha dit en referència als continguts i la indústria digital.

Dins de