Vés al contingut principal

El quartet The Hanfries actua al concert de Nadal de les facultats

17 des. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

The Hanfries interpreten a cappella cançons de barberia, una forma de polifonia vocal masculina que va esdevenir popular al segle XIX. Actuaran el 21 de desembre a la UAB, en un concert amb aforament limitat.

The Hanfries

El proper 21 de desembre, a les 18,30 h, el quartet vocal The Hanfries actuarà a la quarta edició del concert de Nadal de les facultats, que tindrà lloc a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres amb limitació d'aforament. El grup The Hanfries està format per Jordi Forcadell (tenor), Juan Bertrand (baríton), Gener Salicrú (baríton) i Adrià Sivilla (baix), tots ells formats en escoles de música municipals i a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

El quartet canta a cappella cançons de barberia, un gènere nascut la segona meitat del segle XIX als Estats Units a l'entorn d'aquests negocis, que servien de lloc de trobada de molts homes de l'època. El gènere va esdevenir molt popular en els anys quaranta del segle passat i ha restat com una forma específica de polifonia vocal masculina que s'adapta tot tipus de composicions. The Hanfries interpreta estàndards de jazz, mixos de rock català i fins i tot peces clàssiques.

El grup han participat dues vegades en els campionats internacionals organitzats per la Barbershop Harmony Society a Pittsburgh i Las Vegas, després d'haver participat al concurs previ organitzat per la Spanish Association of Barbershop Singers. Ha guanyat diverses vegades la medalla d'or en la categoria de quartets nacionals de la competició espanyola. A més, va participar en Shaking Shakespeare (2015), un espectacle musical representat al teatre Maldà, basat en les composicions inspirades en les obres i textos del bard des de l'època elisabetiana fins als nostres dies.

Per qüestions de limitació de l'aforament i de traçabilitat posterior a causa de les mesures de seguretat exigides pel Departament de Salut, per assistir al concert cal emplenar la següent sol·licitud. En cas de superar la capacitat d'aforament, les persones interessades rebran un correu informant-los que estan en llista d'espera.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Salut i benestar