Vés al contingut principal

El prestigiós crític literari Julio C.Ortega parla de la passió literària

09 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
En el marc del Màster en Llengua i Literatures Espanyoles i ELE, l'escriptor i professor Julio C. Ortega oferirà la conferència "La pasión literaria: una biografía de la lectura entre España y América Latina", el proper 19 de febrer.
JulioOrtega

La Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres acollirà el proper 19 de febrer, a les 15.30 hores, una conferència de Julio C.Ortega sobre la passió literària i la lectura entre Espanya i Amèrica Llatina, organitzada pel Departament de Filologia Espanyola, en el marc del Màster en Llengua i Literatura i ELE.

Julio C.Ortega és crític, assagista, professor, poeta i narrador peruà que compta amb una de les obres literàries més importants d'Amèrica Llatina, per les seves lúcides reflexions sobre la literatura i les seves relacions amb la història i la societat.

És professor de la la Brown University (Estats Units), i ho ha estat a diverses universitats americanes i europees. Viu a Estats Units des de fa 30 anys, encara que també ha viscut per períodes a Barcelona, Londres, Lima, Mèxic i Caracas. Entre les seves múltiples publicacions crítiques sobresurten "El discurso de la abundancia" (1992), "Una poética del cambio (1992), "Arte de innovar" (1994), "Retrato de Carlos Fuentes" (1995), "El principio radical de lo nuevo" (1997) i "Caja de herramientas. Prácticas culturales para el nuevo siglo chileno" (2000). Pel que fa a l'obra narrativa, ha escrit "Las islas blancas" (1966), i "La novela Mediodía" (1970).

La seva tasca com a antòleg ha estat fonamental per a la promoció de joves escriptors llatinoamericans de variades tendències i nacionalitats.

Dins de