Vés al contingut principal

El pòdcast d'AFIN arrenca amb una sèrie sobre els tractaments de donació d'òvuls

19 set. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El grup de recerca AFIN ha creat el pòdcast Conversaciones afines amb l'objectiu d'apropar al públic general els debats i les recerques acadèmiques en els àmbits d'estudi del grup —salut, reproducció, sexualitat i famílies— des de la perspectiva de l'antropologia social. Es pot escoltar a les plataformes Spotify i Ivoox.

Conversaciones afines

El pòdcast ha començat amb una sèrie de vuit episodis dedicats a explorar des de diferents punts de vista el tema de l'auge dels tractaments de donació d'òvuls a Espanya i el rol d'aquestes cèl·lules reproductives en els imaginaris socials. Cada capítol consisteix en una conversa amb una antropòloga o sociòloga experta en el tema tractat, conduïda per Anna Molas, investigadora Juan de la Cierva del grup AFIN.

Els capítols d'aquesta sèrie s'actualitzen amb una periodicitat quinzenal. Després dels dos primers episodis sobre receptores d'òvuls i viatges reproductius de França a Espanya, que van comptar amb la participació de les investigadores d'AFIN Bruna Álvarez i Alexandra Desy, el proper es podrà escoltar a partir del 2 d'octubre, tractarà sobre les donants d'òvuls a Espanya i comptarà amb la intervenció com a experta de la pròpia Anna Molas.

La resta de capítols se centraran en els temes de la selecció genètica (que comptarà amb Laura Perler, investigadora de la Universitat de Berna, i es podrà escoltar a partir del 16 d’octubre), la mobilitat d'òvuls d'Espanya al Brasil (Consuelo Álvarez, Universitat Complutense de Madrid, 30 d’octubre), la congelació "social" d'òvuls (Sara Lafuente-Funes, Universitat Goethe, 13 de novembre), els pares gais per subrogació i donació d'òvuls (Marcin Smietana, Universitat Queen Mary de Londres i Universitat de Cambridge, 27 de novembre) i la comparació dels drets en els casos d'adopció i de reproducció assistida (Diana Marre, directora d'AFIN, 11 de desembre).

Aquest pòdcast se suma a les activitat de formació, recerca i transferència del grup AFIN i ha estat possible gràcies a un projecte finançat per l'Institut de las Dones —organisme adscrit al Ministeri d'Igualtat— dirigit a la creació de productes de transferència de resultats de recerca.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Salut i benestar