Vés al contingut principal

El màster en Patogènesi i Tractament de la Sida aprofundeix en les principals línies de recerca del VIH

16 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El programa dóna resposta a la demanda de professionals especialitzats tant en l’àmbit de la virologia com de la immunologia amb classes magistrals, conferències i seminaris d’investigadors de centres internacionals de referència, i inclou prop de 300 hores de pràctiques.
El màster inclou prop de 300 hores de pràctiques en centres de recerca tant locals (IrsiCaixa, Fundació Lluita contra la Sida) com internacionals, com ara el Ragon Institute (MGH, MIT i Harvard) o la Section of Retroviral Therapeutics del Brigham and Women’s Hospital (Harvard Medical School), entre d'altres. Admissió oberta!
El Màster Universitari en Patogènesi i Tractament de la Sida ofereix per primera vegada una visió àmplia dels camps de la immunologia i la virologia, amb una atenció especial als tractaments antiretrovirals i a les vies d’eradicació del virus. A més a més, fa una incidència especial en altres retrovirus i en la seva potencial implicació en diferents patologies humanes.

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l’Escola Universitària d’Infermeria i Fisioteràpia Gimbernat, en conveni amb l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, aposten per oferir una formació excel·lent i amb una perspectiva global que permeti desenvolupar competències específiques per a la inserció laboral de titulats universitaris en el desenvolupament de projectes d’R+D, en la integració d’equips multidisciplinaris de la indústria farmacèutica o en equips d’investigació, en assessorament tècnic de la instrumentació avançada i en l’adaptació de processos de noves tècniques.

El programa s’estructura en set mòduls a través dels quals es treballen en profunditat temes com les bases cel·lulars i moleculars de la infecció del VIH tipus 1 (VIH-1) i la patogènesi associada, els aspectes clínics fonamentals de la infecció emfatitzant les recomanacions de tractament antiretrovirals i el tractament de la resistència als fàrmacs antiretrovirals, les interaccions, similituds i diferències entre el VIH i altres virus relacionats i el present, passat i futur dels assajos de la vacuna del VIH.

La infecció del virus de la Immunodeficiència Humana (VIH) i la seva forta incidència en la població mundial han significat un canvi quantitatiu i qualitatiu en la investigació en retrovirologia. El fort desenvolupament d’aquesta àrea d’investigació necessita de professionals especialitzats amb coneixements ampliats tant en l’àmbit de la virologia com de la immunologia.

Es tracta d’un màster de 60 crèdits ECTS, un any acadèmic, i ofereix deu places. L’admissió per a la propera edició ja és oberta.

Més informació:
Màster en Patogènesi i Tractament de la Sida