Vés al contingut principal

El grup d'innovació docent CompREd col·labora amb Citilab per ajudar alumnat de batxillerat a dissenyar el seu treball de recerca

09 feb. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Més de 310 estudiants de primer de batxillerat de Cornellà de Llobregat rebran el suport dels investigadors del grup de la UAB.

Jam Treball Recerca

Fa quatre anys que el laboratori ciutadà Citilab organitza les Jams de Treballs de Recerca, unes jornades d’inspiració i disseny dels projectes d’investigació de l’alumnat de batxillerat dels centres educatius públics de Cornellà. En l’edició d’enguany i, per primera vegada, el grup d’innovació docent CompREd de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, coordinat per Carla Quesada, col·labora amb aquesta iniciativa. L’objectiu és ajudar a millorar les metodologies d’investigació qualitativa dels estudiants en els seus treballs de recerca.

L’institut Esteve Terradas i Illa de Cornellà de Llobregat ha sigut el primer centre educatiu que ha participat en aquestes sessions de treball participatives. Una seixantena d’estudiants de primer de batxillerat de l’institut han assistit al Citiab durant dos matins per participar en dinàmiques educatives col·laboratives a través de les quals han definit el tema de recerca i han dissenyat la investigació que duran a terme per fer realitat els seus projectes. L’alumnat ha comptat amb el suport del grup CompREd en aquest procés.

Durant aquestes jornades, els estudiants de l’institut Esteve Terradas han verbalitzat quins són els temes que volen investigar i amb quins objectius de desenvolupament sostenible (ODS) estan relacionades les seves temàtiques de recerca d’impacte local. El 47,37 % de l’alumnat ha manifestat la voluntat de fer recerca sobre temes relacionats amb la salut, com la salut mental, malalties concretes o l'esport . Molt per sota, el següent ODS que ha agrupat més propostes de treballs de recerca és el d’indústria, innovació i benestar: per exemple, des d’investigacions relacionades amb la robòtica, la programació o la tecnologia digitals en 3D fins a propostes com l’estudi dels motors de combustió, la comparació de cotxes de gasolina i cotxes elèctrics o la recerca sobre la indústria musical. Seguidament, el 12,28 % dels temes triats tenen a veure amb el medi ambient i el 10,53 %, amb l’ODS sobre pau, justícia i institucions sòlides. Temàtiques vinculades amb les desigualtats i l’educació se situen en les darreres posicions i suposen el 7,02 % i el 5,26 % dels temes de recerca proposats, respectivament.

Els investigadores del grup CompREd acompanyaran l’alumnat i el professorat en tot el procés d’elaboració dels treballs de recerca.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat