Vés al contingut principal

El GREAL presenta un llibre sobre l'ensenyament de la gramàtica

03 abr. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Investigadors del Grup d'Ensenyament i Aprenentatge de Llengües de la UAB han treballat sobre l'ensenyament de la gramàtica i, en particular, sobre el verb. Fruit d'aquesta recerca, s'ha publicat un llibre col·lectiu que serà presentat el 6 d'abril.
Detall de la coberta.
El 6 d'abril, la Biblioteca d'Humanitats acollirà l'acte de presentació del llibre col·lectiu El verbo y su enseñanza: hacia un modelo de enseñanza de la gramática basado en la actividad reflexiva (Octaedro), que han coordinat les professores Anna Camps i Teresa Ribas, membres del Grup d'Ensenyament i Aprenentatge de Llengües (GREAL) del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la UAB. Tindrà lloc a les 18 h, a l'aula L/215 "José Agustín Goytisolo".

El volum reuneix un conjunt de treballs sobre el verb escrits per investigadors i per docents d'educació primària i ESO que posen sobre la taula la necessitat de repensar el rol de la gramàtica en l'educació lingüística. Intervindran a la presentació, a més de les coordinadores, l'editor Juan León i el lingüista i catedràtic del Departament de Filologia Espanyola de la UAB Josep Maria Brucart.

Segons explica l'editorial, "el GREAL ha investigat i experimentat sobre l'ensenyament del verb, sobre els conceptes que tenen els alumnes del mateix i sobre propostes d'ensenyament que facilitin aprendre com funciona aquesta categoria gramatical". L'obra s'adreça al professorat en actiu i en formació per compartir els resultats del GREAL sobre les complexitats de l'ensenyament del verb, una "categoria molt complexa, tant formal com funcionalment", a les llengües llatines.

A més de Camps i Ribas, el llibre recull textos de Mariona Casas, Rosalía Delgado, Carme Durán, Xavier Fontich, M. Rosa Gil, Marta Giralt, Oriol Guasch, Fina Martínez, Marta Milian, Manuel Pérez, Carmen Rodríguez, M. Teresa Verdaguer i Felip Zayas.

Recerca i transferència

El GREAL va obtenir, el 2009, el títol de "Grup de Recerca Reconegut" de la Generalitat. La seva activitat se centra en dos tipus de tasques: la recerca en didàctica de la llengua i la literatura, i la transferència de coneixement. Les seves línies de treball són l'ensenyament i l'aprenentatge de la composició escrita, l'avaluació formativa en l'àrea de llengua i l'ensenyament, i l'aprenentatge de la gramàtica. El grup està format per investigadors en didàctica de la llengua de la UAB i d'altres universitats, així com per professorat d'ensenyament infantil, primari i secundari.

Dins de