Vés al contingut principal

El Claustre debat els informes del rector, de la síndica de greuges i de l'Observatori per a la Igualtat

15 des. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 20 de desembre el Claustre de la UAB es reunirà en una sessió ordinària on es debatrà i sotmetrà a votació l'informe anual del rector, Javier Lafuente. Hi haurà també un punt a l'ordre del dia sobre el procés de redacció dels Estatuts de la UAB endegat a partir de l'aprovació de la nova Llei orgànica del sistema universitari.

Claustre de la UAB

En aquesta sessió, a més, seran presentats altres informes anuals: el de la síndica de greuges, María Jesús Espuny, i els informes sobre ètica universitària i sobre l'acció de l'Observatori per a la Igualtat, ambdós presentats per la secretària general de la UAB, Esther Zapater. Concretament, l'informe de l'Observatori per a la Igualtat tracta sobre l'aplicació del Protocol per prevenir i actuar contra l'assetjament sexual, l'assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista. A més, en un altre punt de l'ordre del dia es debatrà una proposta de declaració presentada per claustrals sobre el conflicte actual a la franja de Gaza.

El Claustre és l'òrgan màxim de representació de la comunitat universitària i es renova cada quatre anys, a excepció del sector dels estudiants, que ho fa cada dos. Es reuneix com a mínim dues vegades l'any per debatre les línies generals d'actuació de la Universitat, controlar la gestió dels càrrecs i impulsar l'activitat normativa d'altres òrgans de govern.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat