Vés al contingut principal

El Claustre de la UAB aprova l'informe de la rectora

15 des. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Claustre de la UAB va ser constituït el 15 de desembre en una sessió en què van assistir els nous membres escollits a les darreres eleccions. L'òrgan va elegir els seus representants al Consell de Govern, va debatre i aprovar l'informe de la rectora i va aprovar tres mocions.
Sessió del Claustre del 15 de desembre de 2016
El Claustre de la UAB va aprovar l'informe de la rectora en la sessió que va tenir lloc el 15 de desembre passat al Rectorat. El text va obtenir 99 vots a favor, 25 en contra, 55 en blanc i 10 nuls. Van ser aprovades també les tres mocions presentades per claustrals i el síndic de Greuges de la Universitat va presentar el seu informe anual.

Aquesta va ser la primera sessió del Claustre presidida per la rectora Margarita Arboix i va ser també la sessió en què es va constituir l'òrgan amb els nous membres escollits a les darreres eleccions. Per això, la reunió va començar amb l'elecció de la mesa del Claustre i dels representants de l'òrgan al Consell de Govern.

Situació econòmica "greu"

Al seu informe, la rectora de la UAB va fer referència a la situació econòmica de la institució, que va qualificar com a "molt greu" degut especialment a les "polítiques de l'Estat i de la Generalitat" que "condicionen i sovint dificulten l'aplicació de les polítiques que creiem més justes". Segons va explicar, a la darrera reunió del Consell Interuniversitari de Catalunya, va haver-hi una posició "unànime" de les universitats catalanes per reclamar el compliment dels pressupostos del 2016.

Arboix es va referir a la declaració de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques en què, entre altres aspectes, es reclama que l’aportació dels estudiants tendeixi en els propers anys a igualar-se a la mitjana de l'OCDE. Dins de l'àmbit acadèmic, la rectora va al·ludir també a l'estructura dels estudis i va anunciar que, el proper mes de març, es convocarà una sessió monogràfica del Claustre per tractar de l'anomenat "3+2". Quant a la recerca, va afirmar que la UAB ocupa una posició destacada gràcies a l'esforç dels investigadors per obtenir recursos i va anunciar que es treballarà en una normativa que permeti consolidar investigadors amb contractes de recerca.

Pel que fa al personal de la Universitat, la rectora va subratllar el paper de les polítiques de la Generalitat, que estan provocant una reducció de places de professorat, i va reiterar que l'Equip de Govern treballa amb els objectius d'estabilitzar els treballadors i dissenyar les carreres professionals tant de personal docent i investigador com de personal d'administració i serveis.

I, en referència als estudiants, va explicar les iniciatives de l'Equip per incentivar l'ocupabilitat, va apostar per fomentar la seva participació institucional i es va referir a les "situacions complicades dels darrers dies" per reafirmar el compromís amb el diàleg i la convivència expressat per l'Equip de Govern al seu darrer comunicat. Arboix va esmentar també la situació de les 27 persones amb imputacions arrel dels fets esdevinguts l'any 2013 per expressar la voluntat de l'Equip d'arribar a un acord per retirar l'acusació civil i de fomentar la mediació entre les persones relacionades amb els esdeveniments.

La rectora va anunciar finalment al seu informe que s'ha començat a treballar en la celebració del cinquantè aniversari de la Universitat, que inclourà una sèrie d'activitats que es desenvoluparan entre els mesos de juny de 2017 i 2018.

Al debat posterior, que es va desenvolupar en dos torns d'intervencions, representants de tots els sectors de la comunitat universitària es van referir als temes plantejats a l'informe i altres qüestions com ara les necessitats d'actualització de les TIC al campus, el funcionament de l'Escola de Doctorat, la reorganització de l'estructura administrativa, la representació del Claustre al Consell de Govern, la necessitat d'un pla estratègic de la UAB o la jornada laboral i els horaris del PAS, entre d'altres.

Renovació al síndic

Josep Font, síndic de Greuges de la UAB, va presentar l'informe corresponent a la seva activitat durant l'any 2015 i va sol·licitar públicament a l'Equip de Govern que plantegi la propera elecció d'un nou síndic. La rectora va agrair la seva tasca desenvolupada des del 2009, com també la seva dilatada trajectòria com a professor de la UAB, durant la qual, entre altres aportacions, ha desenvolupat també responsabilitats com a vicerector.

Tot seguit, van estat sotmeses a discussió tres mocions presentades per membres del Claustre: a favor del dret a les manifestacions democràtiques, en suport a la universitat pública gratuïtat i en suport a l'obertura d'un debat sobre el sistema d'avaluació continuada a la UAB. Totes tres van ser aprovades i, després d'un breu torn obert de paraules, la rectora va tancar la sessió desitjant un bon any 2017 als claustrals.

Dins de