Vés al contingut principal

El CIEU-FUABformació premia la idea més emprenedora

23 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Dijous, 1 de desembre, a les 19 hores, a l'Hotel Campus, se celebrarà una nova edició del Premi CIEU-FUABformació a la Idea més emprenedora. Un guardó destinat a impulsar l’emprenedoria entre els estudiants i que, des de la seva primera edició, ha rebut prop de 400 propostes de més de 1500 estudiants i premiat 40 iniciatives.
Imatge del Premi a la idea més emprenedora 2015
Al premi, que té una dotació econòmica de 1.500 euros en total repartida en 1º, 2º y 3º lloc per a dues categories -Categoria FUABformació i Categoria Resta de la UAB-, s’hi poden presentar estudiants de qualsevol titulació, de forma individual o en equip, amb propostes empresarials innovadores i viables, que són avaluades per un jurat conformat per membres del Centre i personalitats reconegudes en l’àmbit de l’emprenedoria. Aquesta edició, que té lloc l’1 de desembre a les 19h a l’Hotel Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, comptarà amb la presència d’Ernest Lara, director executiu de Richi Social Entrepreneurs by Richi Foundation, i Joan Iniesta, CEO d’Ubiqme.

A banda de la compensació econòmica, els guanyadors i guanyadores rebran assessorament gratuït per al desenvolupament del seu projecte i la possibilitat d’accedir a diferents xarxes d’emprenedoria.

De les idees presentades, principalment es valora el perfil de la persona emprenedora, el grau d’originalitat i innovació de la idea i el coneixement del producte o servei, de la clientela potencial i de la seva competència. A més, cal que les propostes demostrin la seva viabilitat tècnica i econòmica.

En les 6 edicions del premi, les més de 400 propostes rebudes provenen d’una gran diversitat de titulacions: Turisme, Direcció Hotelera, Administració i Direcció d’Empreses, Economia, ADE+Dret, Prevenció i Seguretat Integral i Arxivística i Gestió de Documents, entre d’altres. Pel que fa al gènere dels participants, aquest està simètricament repartit, sense prevalença d’homes o dones.

Premi a l’estudiant més emprenedor de la UAB

A més del premi a la idea més emprenedora, el CIEU organitza també el premi a la persona més emprenedora, que es celebra a la primavera. Aquest guardó, amb més de 500 participants i 16 persones premiades en cinc edicions, té com a objectiu destacar a un o una estudiant de la UAB que hagi dut a terme un projecte emprenedor d’èxit.

Ambdós premis reuneixen en un acte a emprenedors potencials, encara estudiants, amb consolidats, que presenten les seves empreses i serveixen d’inspiració i model a seguir als primers. En anteriors edicions dels premis s’ha comptat amb la presència de firmes com ara Skeyndor, Muuby, Xaluca, OK Barcelona Tours, circoviral.com, Broomx.com, Dinamiks, Tiching, Padcelona, Trip4real o Timtul.

Els guardonats i guardonades de les dues modalitats de premis reben un seguiment des del Centre i, en línies generals, la majoria manté amb èxit l’activitat de la seva empresa, fins i tot amb perspectives de creixement.

El Centre d’Iniciatives Emprenedores Universitàries de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona

El Centre d’Iniciatives Emprenedores Universitàries (CIEU) de la Fundació UAB té com a activitat central donar informació, assessorament i formació a les persones que desitgin embarcar-se en una iniciativa empresarial, així com oferir activitats i cursos relacionats amb la millora de les competències d’emprenedoria i innovació i donar suport a empreses de nova creació, fent el seguiment dels seus primers passos en el procés inicial i ajudant a la seva consolidació.

El Centre va sorgir a finals de 2008 en el context de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb l’ànim de fomentar l’esperit emprenedor i la innovació entre els membres de la comunitat universitària en general i, en particular, de donar suport als projectes emprenedors no directament relacionats amb l’àmbit tecnològic.

En l’actualitat, el CIEU ofereix els seus serveis a totes les persones emprenedores de la UAB, en especial a l’entorn de la Fundació UAB, i forma part del Programa UAB Emprèn i de la seva xarxa d’emprenedoria, que aglutina el conjunt d’iniciatives i activitats que es fan al campus de la UAB amb l’objectiu de promoure l’esperit emprenedor. Dins d’aquest context, el CIEU analitza i mesura l’activitat emprenedora que sorgeix des de la universitat, i té com a finalitat principal donar el suport necessari a les persones emprenedores de l’àmbit universitari que vulguin crear una empresa tradicional o “start-up”, desenvolupar un projecte d’impacte social o millorar les seves aptituds emprenedores.

Dins de