Vés al contingut principal

El CEHIC celebra el 20è aniversari amb un programa d'activitats

16 oct. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Centre d’Història de la Ciència de la UAB va ser fundat el 1995. Per celebrar els 20 anys organitza tot un seguit d’activitats que s’inicien amb dues jornades de conferències, el 16 i el 23 d’octubre.
CEHIC
Aquest divendres 16 d'octubre el CEHIC organitza la primera activitat acadèmica per a celebrar el 20è aniversari de la fundació del Centre i la nova ubicació en el nou edifici de recerca. La jornada comptarà amb una sessió doble dedicada als museus de ciència i a l'astronomia popular. Aquest doble seminari tindrà lloc a la sala de seminaris L3-05 del nou CEHIC, Mòdul de Recerca de Ciències (MRC).

A les 10.30h, Andrée Bergeron, professora d’Epistemologia i Història de la Ciència i la Tecnologia de l’Universcience, a París, i membre del Centre Alexandre Koyré, oferirà la conferència "Bringing a Museum to Life/Organising Museums: the multifaceted international activities of the Palais de la Découverte in its early Years (1930s-1950s)". A partir de les 12.30h tindrà lloc la conferència "An entangled History of Astronomy and Photography", a càrrec de Charlotte Bigg, investigadora del CNRS/Centre Alexandre Koyré de París.

El proper divendres 23 d’octubre, a les 12h, el Professor Robert Fox, professor emèrit d’Història de la Ciència de la Universitat d’Oxford, una de les figures clau d’aquesta disciplina, parlarà de “Science without frontiers. Cosmopolitanism and national interests in modern Europe”. Fox ha investigat la història de la Física des de l’any 1700, amb especial referència a França i a les relacions entre la tecnologia, la ciència i la indústria a l’Europa contemporània.

Dins de