Vés al contingut principal

El CEFID analitza les transicions polítiques a Europa i Amèrica

24 gen. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Les jornades, organitzades pel CEFID de la UAB, comptaran amb la presència de membres d’universitats d'Espanya, Portugal, Argentina i Xile, per tal de tractar el tema de la transició cap a la democràcia que es va viure al diferents països esmentats.
Transicions a la democràcia al sud d'Europa i a l'Amèrica Llatina
Els propers 26 i 27 de gener, la sala de reunions del Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB acollirà la jornades titulades “Transicions a la democràcia al sud d’Europa i a l’Amèrica Llatina: Espanya, Portugal, Argentina i Xile”. Les ponències estan organitzades pel Centre d'Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) de la UAB, i tenen com a objectiu la discussió del resultat d’un estudi sobre els processos de transició cap a la democràcia a Espanya, Portugal, Argentina i Xile.

En primer lloc, les sessions del dia 26 començaran tractant els dos casos europeus. A les 9,30 h, tindrà lloc la primera conferència pronunciada per Carme Molinero i Pere Ysàs, catedràtics del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la UAB, que tractaran el cas d’Espanya. Tot seguit, a les 11,30 h, començarà la segona conferència, pronunciada per Manuel Loff, professor de la Universitat de Porto, i Paula Godinho, professora de la Universitat Nova de Lisboa, que tractaran el cas de la transició a Portugal. A les 15 h, hi haurà un debat general que tractarà els dos casos europeus presentats. I, a les 16 h, Gabriela Águila, professora de la Universitat de Rosario, i Luciano Alonso, professor de la Universitat de Litoral, presentaran el cas d’Argentina.

El dia 27, a les 9,30 h, començarà la ponència que tractarà el cas de Xile, que serà presentada per Igor Goicovic, professor de la Universitat de Santiago de Xile, i Rodrigo Araya, professor de la Universitat Acadèmia d’Humanisme Cristià. Seguidament es durà a terme el debat sobre els casos llatinoamericans tractats entre els dies 26 i 27. Per concloure les jornades, es realitzarà una sessió de conclusions conjunta a les 12,30 h.

Dins de