Vés al contingut principal

El 2 de desembre torna el Nostrum!

16 nov. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Al Nostrum es reuneixen totes les persones que fan possible la FAS en una jornada lúdica de coneixença i de formació. La trobada del voluntariat de la Fundació Autònoma Solidària, se celebrarà el proper dissabte 2 de desembre a Barcelona.
Nostrum desembre
Dos cops l’any, l’equip de voluntariat, becaris/àries i equip tècnic de la FAS es reuneixen al Nostrum, una trobada formativa fora del Campus de la UAB. Participar-hi permet intercanviar, conèixer i fer néixer vincles amb la resta de companys i companyes de la fundació; descobrir què és la FAS més enllà del programa amb el qual es col·labora; formar part d'un espai de reflexió i de formació pràctica per al voluntariat i fer créixer el compromís social.

Enguany, el Nostrum se celebrarà el dissabte 2 de desembre de 10.00h a 16.00h a l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Per participar-hi, només cal inscriure’s en aquest formulari.

La jornada començarà amb un seguit d’activitats de benvinguda i coneixença que duraran una hora.  Després, de 11.00h a 14.00h es posaran en marxa els 4 tallers formatius:

1. Gestió de les emocions. Amb Victor Mateo. Es coneixerà de prop què són les emocions, per a què serveixen i com podem treballar amb elles per tal d'assolir els nostres objectius personals. Mitjançant les pròpies experiències es comprendrà la importància de la gestió emocional tant en el treball amb persones com en el nostre dia a dia.

2. Dinamització de grups. Aquesta taller dinamitzat per l’Associació Cúrcuma plantejarà vàries qüestions: Com ens comuniquem? Tenim conflictes i dificultats que es van repetint i no aconseguim solucionar? Ens hem donat l’espai per identificar-les i treballar-les? El taller partirà de les experiències i inquietuds entorn a la dinamització de grups i compartirà recursos teòrics i pràctics.

3. Migracions i Refugi. Amb Òscar Revilla. En la formació es crearà un espai de reflexió sobre les principals qüestions entorn als drets de les persones refugiades i migrants. L’objectiu serà millorar les pràctiques universitàries davant la situació de vulneració de drets de les persones en cerca de refugi.

4. Enredant el gènere, de Projecte Ella, t’endinsarà en la quotidianitat de la vida des d'una perspectiva de gènere. Et permetrà mirar-te amb una visió crítica i adonar-te d'on venen les teves actituds i eleccions. Podràs veure com afecten els mandats de gènere que s’han anat incorporant al llarg del temps, amb la finalitat de ser cada cop més lliure.

A la sortida dels tallers, ens disposarem a fer la fotografia de grup. Després començarà el dinar col·laboratiu, que premiarà els millors plats. Es posarà punt i final a la jornada a les 16.00h, després d'haver extret les conclusions de la trobada.

Pels estudiants que participen com a voluntaris i tenen intenció de reconèixer la seva activitat amb crèdits ECTS, els recordem que és obligatori participar en almenys un dels dos Nostrum que realitzarem aquest curs.

Inscriu-t'hi i gaudeix del Nostrum! I si vols compartir la teva experiència a través de les xarxes socials, utilitza els hashtags #ComandoV, #Nostrum i #FASVoluntariat.

Dins de