Vés al contingut principal

EINA ha inaugurat un nou edifici al Parc Natural de Collserola

11 feb. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

EINA, el Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona adscrit a la UAB, ha inaugurat aquest semestre el nou edifici EINA Bosc, de 1.500 m2. L'edifici es troba al carrer del Bosc de Barcelona, dins del Parc Natural de Collserola, i acull diversos tallers versàtils i oberts a l'experimentació indisciplinar, connectant pràctiques gràfiques digitals i tradicionals, platós per a projectes audiovisuals i espais per dur a terme programes expositius i performatius.

FotoEINAEdificiBosc

Aquests tallers i activitats han obert les  seves  portes  aquest  mes  de  febrer,  coincidint  amb  l'inici  del  segon  semestre  del  Grau  de Disseny d’EINA. Així, els estudiants disposaran dels dos equipaments per a la seva formació, des d’on es continuarà oferint la programació cultural d’EINA, a través dels seus projectes Eina Idea i EINA Obra. A més, amb l'ampliació de les seves instal·lacions, EINA vol donar resposta a l’increment en el nombre d'alumnes i  alhora  oferir  noves  possibilitats  al  conjunt  de  la  seva  comunitat:  estudiants  i  professors, col·laboradors  convidats,  empreses  i  institucions  actives  en  les  dinàmiques  educatives  i  culturals  de l'escola. En aquest sentit, aquesta expansió ha anat acompanyada d'una ampliació de l'oferta formativa d’EINA, tant en programes universitaris associats a la UAB com en titulacions pròpies. Des de la Fundació EINA s'ha volgut fer èmfasi en l'aposta del centre per situar-se a Sarrià i ser un agent dinamitzador del barri. “Es tracta de reafirmar la nostra identitat i de reivindicar una posició de referència en el panorama creatiu tant de la ciutat com nacional i internacional. El nou edifici ha de catalitzar el procés de refundació que s'ha posat en marxa des de 2019 i ha de ser la materialització dels valors de transversalitat, performativitat,  transformació digital, inclusió  i diversitat que marquen  la nostra aposta estratègica”, assegura Miquel Molins, president de la Fundació EINA. Està previst que l'1 d'abril se celebri l'acte inaugural d'EINA Bosc, al qual assistiran autoritats institucionals i figures del món creatiu i empresarial, així com mitjans de comunicació nacionals i internacionals. A aquest acte oficial li seguirà una Festa de Primavera que, tot i adaptant-se a la situació sanitària del moment, recuperarà l'estil i la tradició de les celebracions històriques d'EINA.

Dins de