Vés al contingut principal

Educadors comparteixen experiències de divulgació de l'astronomia

02 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Professors d'educació infantil, primària i secundària compartiran les seves experiències en la divulgació de l'astronomia entre els alumnes a una trobada que organitza l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB. Tindrà lloc el proper 30 d'abril, a UAB Casa Convalescència, a Barcelona.
Rellotge de sol a la façana de les facultats de Ciències i de Biociències
El 30 d'abril, a UAB Casa Convalescència (C. Sant Antoni Maria Claret, 171. Barcelona), l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UAB organitza la I Trobada d'Astronomia, en què professors de diferents centres de Catalunya compartiran les seves experiències en la divulgació de l'astronomia entre els alumnes de les diferents etapes educatives.

La ciència dels astres es pot difondre d'una manera molt pràctica: construir aparells de mesura i d'observació com ara quadrants i telescopis és fàcil. L'astronomia obre les portes també a experiments d'òptica, gravetat, cinemàtica, estàtica o química, i permet estudiar d'on provenen el nostre còmput del temps, els calendaris o els mites integrats a les constel·lacions.

La jornada es desenvoluparà durant tot el matí i estarà estructurada en forma de diverses converses entre dues persones. A la primera sessió (9,30 h), titulada "Amb ben poc podem fer astronomia", intervindran Josep Masalles, de l'ICE, i Carme Alemany, de l'escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer. Tot seguit, tindrà lloc el diàleg "Astronomia amb petits: el cel molt a prop", on participaran Antònia Fernández, de l'Escola Serralavella d'Ullastrell, i Paquita Villanueva, de la llar d'infants El Cuc Verd de Monistrol de Montserrat.

Després d'una pausa, a les 12 h, la trobada es reprendrà amb la sessió "Astronomia a primària. Un recurs: el planetari", que comptarà amb les invervencions de Jordi Turon, del col·legi Pompeu Fabra de Salt, i de Patrici Batalla i Montserrat Fusalba, de l'escola El Puig d'Esparraguera. Finalment, al diàleg "Astronomia a secundària: treballs d'astronomia", parlaran Anicet Cosialls, de l'INS Guindàvols de Lleida, i Oriol Font, de l'INS Tres Turons d'Arenys de Mar.

La participació a la jornada té un preu de vint euros. Per participar-hi, cal inscriure's a través del web de l'ICE.

Dins de