Vés al contingut principal

Dos llibres de la UAB, entre els llibres universitaris més venuts a la Feria del Libro

19 juny 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Unión de Editoriales Universitarias (UNE) va ser present a la Feria del Libro de Madrid i va facturar un 8% més que l'any 2014. I en el rànking de llibres més venuts "Escrituras, lengua y cultura en el antiguo Egipto" va quedar tercer, i en novena posició "El mito de Atapuerca".
FeriaLibroMadrid
Aquest ha estat el tercer any consecutiu en què la UNE, organisme que aglutina 43 editorials universitàries, aconsegueix tancar la 74 edició de la Feria del Libro de Madrid amb un resultat positiu. En aquesta edició, la UNE s'ha presentat amb més de 700 títols.

D'aquests 700 llibres el més venut ha estat "Las plantas de uso medicinal en Lanjarón", de la Universitat de Granada; en segon lloc han estat dos llibres: "Animateria, la magia y poesía" (Universitat de Santiago de Compostela) i "Guía gráfica de Burgos" (Universitat de Burgos); i "Escrituras, lengua y cultura en el antiguo Egipto" (UAB) ha quedat en tercer lloc. D'entre els següents deu títols amb més bona acollida destaca un altre de la UAB: "El mito de Atapuerca".

Els dos llibres de la UAB es troben a la col·lecció de divulgació "La lámpara y el espejo", que ofereix als lectors obres originades en la comunitat universitària amb vocació d'arribar més enllà. Aquesta col·lecció, nascuda l'any 2011, ofereix assaig d'alta divulgació per arribar al gran públic. Els volums de la col·lecció es poden trobar a les principals llibreries espanyoles.

L'obra "Escrituras, lengua y cultura en el antiguo Egipto", del professor de la UAB, Josep Cervelló Autuori, omple un buit en el panorama espanyol de l'egiptologia. És una aproximació accessible, actualitzada i molt documentada a la llengua i les escriptures egípcies des d'una perspectiva cultural: l'evolució de la llengua, la seva descripció gramatical i fonològica, els principals testimonis literaris i documentals, les característiques desl diferents sistemes d'escriptura i, en especial, dels jerogíflics, la història del procés que va dur a desxifrar-los, sense oblidar qüestions fonamentals sobre el seu origen.

El mito de Atapuerca" és de l’historiador de la ciència Oliver Hochadel. El cas d'Atapuerca constitueix un exemple únic i fascinant de l'ús que es pot donar a la popularització de la ciència. El present llibre, amb un coneixement molt detallat de la història de les excavacions i la seva rellevància científica, és un rigurós plantejament de fons i conté una amenitat narrativa fora d'allò comú. Ens ajuda a comprendre els mecanismes que mouen al saber científic -i a alguns dels seus integrants- a  favor d'un reconeixement científic.

Dins de