Vés al contingut principal

Distincions Severo Ochoa i María de Maeztu a tres centres de l'Esfera UAB-CEI

28 oct. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els centres de recerca ICMAB i CRAG han rebut el segell d’excel·lència Severo Ochoa i l’ICTA-UAB el reconeixement María de Maeztu, distincions que concedeix el Ministeri d’Economia i Competitivitat.
CRAG-ICTA
L’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)  i el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG), consorci del CSIC, l’IRTA, la UAB i la UB, han obtingut el segell d’excel·lència Severo Ochoa, en la cinquena edició d’aquestes distincions que concedeix el Ministeri d’Economia i Competitivitat (MINECO). El reconeixement valora l'excel·lència i garanteix un finançament d’un milió d’euros anuals al llarg dels propers quatre anys. La Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE), institut interuniversitari de recerca amb participació de la UAB que va rebre la distinció a la primera convocatòria del 2011, ha aconseguit de nou l’acreditació i ha renovat l’ajut per quatre anys més.

La Secretaria d’Estat d’Investigació, Desenvolupament i Innovació del MINECO també ha distingit com a unitat d’investigació María de Maeztu l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la UAB (ICTA-UAB), amb una dotació de 500.000 euros anuals per als propers quatre anys. El Ministeri considera que la producció científica de l’ICTA-UAB és internacionalment competitiva en termes de quantitat i qualitat, i qualifica com a “exemplar” la formació de postgrau que s’imparteix des del centre.

La UAB i l’entorn de l’Esfera UAB-CEI ja compten, d’aquesta manera, amb cinc centres d’excel·lència reconeguts pel MINECO: la Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE), l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB) i el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG); i amb dues unitats María de Maeztu: l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la UAB (ICTA-UAB) i la Barcelona Graduate School of Matemàtics (Barcelona GSM), amb participació del Departament de Matemàtiques de la UAB i del Centre de Recerca Matemàtica.

Les distincions  atorgades pel MINECO, tant les Severo Ochoa com les María de Maeztu, tenen per objectiu identificar i donar suport a la recerca d’excel·lència que es fa a l’Estat espanyol mitjançant el reconeixement als millors centres i unitats de recerca.

Els criteris per a la concessió d’aquestes acreditacions són: tenir un alt nivell d’impacte i competitivitat internacional dins del seu camp; estar sotmesos a processos d’avaluació periòdica per comitès internacionals independents; una orientació estratègica a la ciència de frontera; l’elevada internacionalització tant en les col·laboracions com en l’atracció de recursos humans, i impulsar la transferència del coneixement al món productiu i a la societat en general.

Dins de