Vés al contingut principal

Diego Prior, nou degà de la Facultat d'Economia i Empresa

14 set. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Diego Prior, catedràtic del Departament d'Empresa, ha estat elegit nou degà de la Faculat d'Economia i Empresa de la UAB. Completen l'equip nomenat per la Junta de Facultat els professors Carlota Menéndez, Josep Lluís Roig, Consol Torreguitart, Manel Álvarez, Josep Rialp i Valeri Sorolla.
Diego Prior
La junta de la la Facultat d'Economia i Empresa de la UAB ha nomenat Diego Prior, catedràtic del Departament d'Empresa, com a nou degà del centre. Prior substitueix Jordi Massó, catedràtic del Departament d'Economia i d'Història Econòmica, que ha estat al capdavant del Deganat des del 2012.

L'equip que acompanyarà al nou degà en les seves funcions està format per Carlota Menéndez, secretària de la Facultat; Josep Lluís Roig, vicedegà d'Economia i Serveis; Consol Torreguitart, vicedegana d'Afers Docents i Acadèmics; Manel Álvarez, vicedegà del Campus de Sabadell; Josep Rialp, vicedegà d'Estudis de Postgrau; i Valeri Sorolla, Vicedegà d'Estudiants i Comunicació.

Diego Prior Jiménez va realitzar els estudis de llicenciatura, màster i doctorat a la UAB, on exerceix la docència des de 1997. Ha realitzat estades com a professor visitant a diverses universitats del Regne Unit, França, Mèxic i Xile. Va ser secretari i director del Departament d'Empresa, coordinador de la Llicenciatura d'Administració i Direcció d'Empreses, vicedegà de la Facultat d'Economia i Empresa i membre del Consell de Govern de la UAB, entre altres responsabilitats.

La seva recerca tracta sobre l'anàlisi de l'eficiència de les organitzacions i de les companyies financeres. Pel que fa al camp de l'anàlisi de l'eficiència, el seu treball s'orienta cap al disseny de models d'avaluació de l'eficiència d'organitzacions públiques i privades i el disseny de programes per millorar la seva activitat. I, pel que fa a l'anàlisi financera, Prior es centra en el punt de referència comparatiu sobre l'activitat i el risc de les companyies europees en el marc competititu global. Ha supervisat 16 tesis doctorals.

És membre del comitè editorial de quatre publicacions sobre control contable, eficiència i anàlisi financera, així com membre del comitè científic de catorze congressos nacionals i internacionals. Ha participat en 36 projectes de recerca amb finançament extern (a 27 d'ells, com a investigador principal) i ha publicat fins ara 79 articles a revistes de referència,a més de 14 monografies i capítols de llibre.

Dins de