Vés al contingut principal

Dia Internacional de les Dones Treballadores

31 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Observatori per a la Igualtat dóna suport a les activitats vinculades a la celebració del 8 de març. A més, en el marc de la X Jornada Institucional en commemoració d’aquesta diada, es farà un homenatge a Anna Cabré per la seva trajectòria com a dona pionera en el camp de la ciència.
Activitats en el marc del Dia Internacional de les Dones Treballadores

Moltes entitats de la UAB han organitzat diverses activitats entre els dies 4 i 17 de març per commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora, que enguany cau en diumenge (8 de març). Col·lectius, entitats, departaments, centres docents i grups de recerca de la universitat faran espectacles, conferències, exposicions, tallers, videofòrums i taules rodones.

Entre les activitats, des de l’Observatori destaquem la projecció del curtmetratge Silencios, del director Jesús Méndez Cestero, i el Col·loqui sobre violència de gènere, que tindrà lloc el dimarts 10 de març a les 12:00h a la Sala Cinema de la UAB .

El dia 12 de març a les 12h a la Sala Teatre de la UAB (l'Àgora, Edifici R) se celebrarà la "X Jornada Institucional en commemoració del Dia Internacional de les Dones Treballadores" amb l'acte de reconeixement a Anna Cabré i organitzat per l’Observatori per a la Igualtat. L’acte de reconeixement constarà de la presentació de la trajectòria acadèmica i professional de l’Anna Cabré, a càrrec de Montse Solsona, professora del Departament de Geografia i investigadora associada al CED; la projecció d’un vídeo sobre l’Anna Cabré i el lliurament del premi. La Jornada Institucional comptarà també amb la intervenció de la Directora de l’Observatori per a la Igualtat de la UAB, Montserrat Rifà i la presentació del Tercer Pla d’Acció per a la Igualtat de la UAB, 2013-2017 a càrrec de Sílvia Carrasco, Vicerectora d’Estudiants i Cooperació. L’acte finalitzarà amb la lectura dramatitzada de l’obra “Jardí de dones” de Jaume Melendres dirigida per Spei Macià, professora del Departament de Didàctica de l’expressió Musical, Plàstica i Corporal de la UAB.

La Fundació Autònoma Solidària (FAS), el Servei de Llengües i el SAF organitzen diverses activitats: el Xiringu sobre gènere, l’Ús no sexista del llenguatge o la Setmana de la Dona respectivament. Alguns col·lectius d'estudiants també organitzen activitats durant aquestes setmanes, com per exemple el Pilar Femení dels Ganàpies de la UAB.

En relació als departaments i centres docents, l'Àrea de Filosofia del Dret i el Grup Antígona, organitza l'Acte d'homenatge a Francesca Puigpelat i Pilar Giménez amb la conferència "Dones: líders pel canvi" a càrrec de Mª Eugenia Rodríguez Palop, professora de Filosofia del Dret de la Universitat Carlos III de Madrid. L'acte tindrà lloc el proper divendres 6 de març a les 12h a l'Aula Magna de la Facultat de Dret de la UAB. També destaca l’exposició fotogràfica Indicadores materials etno- i arqueològics del procés reproductiu o el mural Dones que m’han insperita, al Hall de la Facultat de Lletres.

Podeu consultar el programa de tota la setmana i el guió de l’acte d’homenatge al web de l’Observatori.