Vés al contingut principal

Dia de les Ciències Ambientals a la UAB

18 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Facultat de Ciències i dels estudis de Ciències Ambientals organitzen divendres, dia 19 de febrer, el IV Dia de les Ciències Ambientals a la UAB, una trobada entre professors, estudiants, i investigadors en aquest àmbit.
Dia Ciencies Ambientals
La Facultat de Ciències i dels estudis de Ciències Ambientals organitza el proper divendres dia 19 de febrer el IV Dia de les Ciències Ambientals a la UAB, que enguany té com a tema central “L’Any Internacional de la Llum”. La jornada pretén ser una trobada entre professors, estudiants, investigadors i tots aquells que volen posar de manifest i reforçar la importància estratègica de les Ciències Ambientals a la UAB i a Catalunya.

Donada la importància científica que té el recentment finalitzat “Any Internacional de la Llum” i les seves nombroses connexions amb qüestions ambientals fonaments, com ara la contaminació lumínica, l’eficiència energètica o la pobresa energètica entre d’altres, les activitats programades s’articularan entorn d’aquesta temàtica.

Les activitats tindran lloc a la Sala d’Actes de Ciències, entre les 9.30 i les 13.30 hores. La jornada començarà amb la presentació de la diada i de la titulació per part dels membres de la Coordinació del Grau de Ciències Ambientals, Montserrat López, Daniel Campos i Cristina Palet, i continuarà amb la presentació a càrrec de la directora de l’ICTA-UAB, Jordina Belmonte, dels màsters i la recerca que es pot realitzar una vegada finalitzat el grau. Durant la resta de la jornada es podrà assistir a la presentació de l’associació estudiantil de temes ambientals UAB amb Martí Rufí d’Ambient Crític, i Quim Muntané d’ACCA.

La presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB), Susanna Pasqual parlarà del futur professional de les ciències ambientals, i Maria Josefa Yzuel, catedràtica emèrita del Departament d’Òptica de la UAB farà una xerrada sobre “Tecnologies basades en la llum i el medi ambient”. Jaume Escofet, professor titular del Dept. d’Òptica i Optometria de la UPC oferirà una conferència sobre “La contaminació lumínica. Com afecta a l’entorn i a la salut humana”. La jornada es clourà amb la intervenció del degà de la Facultat de Ciències, Antoni Méndez.

Per finalitzar, al migdia es celebrarà un “Ecodinar en el campus”, organitzat pels estudiants de 4rt curs de Ciències Ambientals amb productes ecològics i de proximitat.

Programa complet:

Dins de