Vés al contingut principal

Declaració de la "Conferencia Española de Decanos de Biología" (CEDB)

28 set. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Conferencia Española de Decanos de Biología (CEDB) ha emès un manifest en el qual considera inacceptable que l'accés al Màster en Biologia Sanitària professionalitzant quedi restringit únicament a les persones titulades en Biologia, ja que en el sistema universitari estatal hi ha un bon nombre de titulacions afins a la Biologia.

Facultat de Biociències UAB

Antecedents

Mitjançant l'anterior Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, el Consell General de Col·legis Oficials de Biòlegs vol impulsar la creació de la professió de Biòleg / Biòloga Sanitari / Sanitària, mitjançant una pre-esmena a el Projecte de Llei Orgànica de protecció integral a la infància i l'adolescència davant de la violència, Iniciativa 121/000022, actualment en tramitació al Congrés dels Diputats (BOCG, Congrés dels Diputats, XIV Legislatura, Sèrie a: Projectes de llei, núm. 22-1, 19 de juny de 2020), que introdueix una disposició addicional a el text.

L'objectiu és que es reconegui professionalment la tasca de les persones titulades en Biologia dins el Sistema Nacional de Salut; el problema és que el text exclou de l'accés al Màster Biosanitario professionalitzant esmentat en aquesta esmena a les persones graduades en títols afins a la Biologia amb preparació equivalent o superior en temes sanitaris, provocant-un gran perjudici.

Amb relació a aquestes informacions, la Conferencia Española de Decanos de Biología vol manifestar el següent:

És inacceptable que l'accés a l'Màster en Biologia Sanitària professionalitzant quedi restringit únicament a les persones titulades en Biologia. En el sistema universitari estatal hi ha un bon nombre de titulacions afins a la Biologia, com ara són Biologia Humana, Biologia Sanitària, Bioquímica, Biotecnologia, Biomedicina o Ciències Biomèdiques, Genètica i Microbiologia, que proporcionen competències similars o fins i tot addicionals en l'àmbit sanitari.

En aquest sentit, també entenem que seria discriminatori que l'accés des aquestes titulacions a l'esmentat Màster estigués condicionat a la superació de determinats complements de formació.

Considerem imprescindible la creació i el reconeixement de la professió de Biòleg / Biòloga
Sanitari / Sanitària, però sense que això provoqui:
-La pèrdua de el reconeixement social i legal, ja existent en l'actualitat, de les competències
professionals sanitàries recollides en els Estatuts de Col·legi Oficial de Biòlegs.
-La discriminació d'altres títols universitaris de l'àmbit de la Biologia.

Finalment, volem deixar constància que la CEDB no ha donat la seva aprovació a la proposta de el Consell General de Col·legis Oficials de Biòlegs, ja que entenem que aquesta, en la seva redacció actual, comporta els dos supòsits anteriorment esmentats.

Des de la CEDB considerem imprescindible que s'incloguin tots aquells títols afins a la Biologia, amb competències en l'àmbit biosanitari en l'accés a l'Màster de Biologia Sanitària professionalitzant.

Dins de