Vés al contingut principal

Debaten les visions sobre regions i nacionalitats durant la Transició

31 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Les perspectives sobre nacionalisme i regionalisme van ser un dels elements del complex panorama polític de la Transició. El 15 i el 16 de desembre, historiadors de la UAB i d'altres institucions tractaran el tema a la Facultat de Filosofia i Lletres.
Facultat de Filosofia i Lletres
Els dies 15 i 16 de desembre, la sala d'actes de la Facultat de Filosofia i Lletres acollirà el simposi "'Regiones de la patria, afluentes de la nación'. Nacionalisme i regionalisme en la Transició espanyola", que organitzen el Centre d'Estudis de les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) de la UAB i el Memorial Democràtic de la Generalitat.

L'objectiu de la trobada és tractar el tema del discurs de la regió per part tant del règim com de l'oposició, així com el procés d'institucionalització de les autonomies com a entitats subestatals i focus d'identitat regional a l'Espanya democràtica. Hi haurà quatre sessions de debat sobre regionalisme franquista, regió i nació al període del franquisme tardà i la Transició, la visió de l'esquerra espanyola i el camí cap a la "nació de nacions", i una perspectiva comparada sobre regionalisme i nacionalisme al període de la Transició.

Cadascuna de les sessions comptarà amb tres ponències impartides tant per investigadors del CEFID com d'altres institucions. Entre els temes que es tractarà a les diferents ponències, es parlarà de qüestions com les estructures territorials del règim franquista, el desenvolupament de la foralitat, l'anticatalanisme al País Valencià, l'andalucisme polític, el nacionalisme espanyol d'Aliança Popular o els corrents socialdemòcrates a Galícia.

Dins de