Vés al contingut principal

Debat sobre creixement econòmic i canvi climàtic a l'Ateneu Barcelonès

13 maig 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Quina relació hi ha entre el creixement econòmic i el canvi climàtic? El 18 de maig, l'Associació d'Amics de la UAB organitza un debat sobre el tema amb l'exministra de Medi Ambient Cristina Narbona i el catedràtic de física Josep Enric Llebot. Tindrà lloc a les 19 h, a l'Ateneu Barcelonès.
Canvi climàtic
El 18 de maig, a les 19 h, l'Ateneu Barcelonès (C. Canuda, 6. Barcelona) acollirà el debat "Creixement econòmic i canvi climàtic", que organitza l'Associació d'Amics de la UAB. Hi intervindran Cristina Narbona, exministra de Medi Ambient i membre d'Eoconomistas Frente a la Crisis, i Josep Enric Llebot, catedràtic de física de la UAB.

El periodista d'El Periódico de Catalunya Josep Maria Ureta moderarà el debat, que comptarà amb una "fila zero" formada per Josep Maria Vegara, catedràtic d'història del pensament econòmic de la UPF; Mariano Marzo, catedràtic d'estratigrafia i professor de recursos energètics i geologia del petroli de la UB; Pere Russinyol, periodista d'Alternativas Económicas; i Antonio Cerrillo, periodista de La Vanguardia.

Narbona és doctora en ciències econòmiques per la Universitat de Roma i ha estat professora d'economia internacional a la Universidad de Sevilla. Va ser directora general del Banc Hipotecari d'Espanya i, a l'administració pública, directora general d'Habitatge, secretària d'Estat de Medi Ambient i Habitatge, diputada al Congrés i regidora a l'Ajuntament de Madrid. Va ser ministra de Medi Ambient entre 2004 i 2008, al govern de José Luis Rodríguez Zapatero. Ha estat també ambaixadora d'Espanya davant l'OCDE i ha format part del Panell de Nacions Unides sobre Sostenibilitat Global i del Grup de Treball d'Alto Nivell de l'Organització Meteorològica Mundial.

Llebot és catedràtic de física de la matèria condensada i ha treballat principalment en sectors relacionats amb la termodinàmica, la física ambiental i el canvi climàtic, tema sobre el què ha coordinat dos estudis en l'àmbit català. Va ser degà de la Facultat de Ciències i vicerector de Política Econòmica i d'Organització de la UAB, així com secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat. És membre de l'Institut d'Estudis Catalans i ha estat guardonat també amb el premi de la Fundació Enciclopèdia Catalana a la Investigació Científica i amb el Premi Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans. El mes d'abril passat va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat.

Per assistir-hi, cal trucar prèviament al 93 581 14 90 o bé escriure a amics@uab.cat.

Dins de