Vés al contingut principal

De l'Estat del Benestar a l'Era Trump, jornada sobre polítiques reproductives

13 nov. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Sala d'actes de l'Edifici Rectorat acull el dijous, 16 de novembre, el workshop internacional "Políticas reproductivas, del Estado de Bienestar a la Era Trump". La xerrada inaugural l'ha impartit Laura Briggs, de la Universitat de Cambridge, que ha analitzat les polítiques restrictives en matèria social de Trump.
MarreiBriggsAFIN
El dijous, 16 de novembre, té lloc el workshop internacional "Políticas reproductivas, del Estado del Binestar a la Era Trump", a l'Edifici Rectorat de la UAB, al campus de Bellaterra. Organitzat pel Grup de Recerca AFIN, adscrit al Departament d'Antropoliga, a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, acull diferents investigadors i investigadores de diferents països.

La inauguració del workshop, a les 10 del matí, anirà a càrrec de Diana Marre, directora del Centre AFIN de la UAB, i de la professora Raquel Piqué, que ha intervingut en nom del degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, Joan Carbonell.

A continuació, a les 10.30 hores, la investigadora de la Universitat de Massachusetts (EUA), Laura Briggs, oferirà la xerrada titulada "Where did Trump come from?", on explorarà les formes en què  tant la sumpremacia blanca com el neolliberalisme s'han promulgat a través dels atacs contra la reproducció i formes familiars, particularment de les dones de color en els últims 40 anys.

Laura Briggs és una estudiosa de Dones, Gènere i Estudis de Sexualitat a la Universitat de Masssachusetts. Acaba de publicar el llibre "How All Politics became Reproductive Politics: From Welfare Reform to Foreclosure to Trump". També és autora del llibre "Somebody's Children: The Politics of Transracial and Transnational Adoption" (2012), que va guanyar el Premi Rawley de l'Organització d'Historiadors Americans.

A continuació tindran lloc en el workshop diferents debats amb professorat i investigadors i investigadores de difernts universitats que tractaran de polítiques reproductives, maternitats a l'Espanya neoliberal, reproducció humana, adopcions, entre d'altres.

El workshop conclourà amb un cinema-debat, a les 18 hores, amb la projecció de la pel.lícula "Nacidos Vivos", amb la participació de la seva directora Alejandra Perdomo.

PROGRAMA DEL WORKSHOP

Dins de