Vés al contingut principal

Convocatòria de 4 ajudes d’allotjament per cursar el postgrau en Cultura de Pau

16 jul. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La convocatòria s'orienta a persones implicades en la transformació de la seva comunitat i procedents de països en situació de tensió o conflicte armat. El termini de presentació acaba el 25 de juliol de 2015.
Convocatòria de 4 ajudes d’allotjament per cursar el postgrau en Cultura de Pau
La Fundació Catalunya-Amèrica, la Fundació Privada Llegat Roca i Pi, i l'Escola de Cultura de Pau de la UAB convoquen quatre ajudes per cobrir les depeses de residència d'estudiants de la diplomatura de postgrau en Cultura de Pau.

L'ajut consisteix en facilitar un pis a compartir entre les 4 persones seleccionades, on tindrien cobertes les despeses d'allotjament i subministres (aigua, gas i electricitat).

La convocatòria està dirigida a persones que viuen en països en conflicte i/o amb greus violacions dels drets humans, i que es comprometin amb el treball comunitari durant la seva estada a Barcelona, així como a aplicar els coneixements adquirits en la diplomatura en les seves comunitats d'origen.

En concret, les persones que obtinguin la beca assumeixen el compromís de compartir la seva experiència com a constructores locals de pau en diverses iniciatives de sensibilització de la província de Barcelona (activitats educatives en escoles, xerrades, etc.) organitzades en col·laboració amb municipis de la zona, entre altres actors.

La diplomatura de postgrau en Cultura de Pau permet endinsar-se en tres dimensiones de la Cultura de Pau: els “Fonaments de l'educació i la recerca de la pau” (mòdul 1), on es practiquen les principals habilitats necessàries per transformar conflictes i s’analitzen els fonaments de la investigació per la pau; l’“Ànalisi dels conflictes armats i d'altres violències” (mòdul 2), que analitza diferents facetes de la violència estructural, cultural i de la violència directa armada; i la “Construcció de pau” (mòdul 3) que aborda diferents formes de transformar un context armat. Amb 8 hores lectives per setmana (30 crèdits ECTS), la diplomatura compta amb professorat local i internacional, amb perfil teòric i pràctic, especialitzat en la matèria.

Més informació:

Dins de