Vés al contingut principal

Conferència extraordinària a l’INc per commemorar el Dia Mundial de l’Alzheimer

10 set. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El doctor Carles Saura parla divendres, 19 de setembre, a les 12 h a l'INc, de les recerques recents realitzades per investigadors de l'Institut sobre un nou mecanisme molecular implicat en l'aprenentatge i la memòria i una teràpia gènica experimental que permet revertir la memòria en ratolins.
Conferència de Carles Saura a l'INc
La conferència “Expressió gènica i memòria en la malaltia d´Alzheimer”està organitzada per Institut de Neurociències amb motiu del Dia Mundial d’aquesta patologia, que és el diumenge, 21 de setembre.

Les investigacions recents realitzades al laboratori del doctor Carles Saura (Grup de Recerca de Neurobiologia en la malaltia d’Alzheimer), han posat de manifest un mecanisme molecular clau en l'expressió d'un programa genètic essencial per al funcionament dels circuits neuronals implicats en l’aprenentatge i la memòria al cervell. En concret, l'alteració d'un grup de gens clau per a la transmissió nerviosa i la supervivència neuronal regulats per la proteïna Crtc1 (CREB regulated transcription coactivator-1), que podria causar la pèrdua de memòria en estadis inicials de la malaltia d’Alzheimer.

Els investigadors han assajat a més una teràpia gènica experimental que activa Crtc1 en la regió cerebral de l`hipocamp que és efectiva per prevenir la pèrdua de memòria en ratolins transgènics models de la malaltia. Els seus estudis han demostrat que la transcripció mediada per Crtc1 és essencial per la formació de la memòria i que la seva modulació terapèutica pot prevenir la pèrdua de memòria en aquests animals.

La recerca dels investigadors de l’INc va ser publicada en portada el passat mes d’abril a The Journal of Neuroscience, la revista científica oficial de la Societat de Neurociència dels EUA.

Dins de