Vés al contingut principal

Coneix l’Associació Interuniversitària de Criminologia (AIC)

03 març 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Associació Interuniversitària de Criminologia (AIC) agrupa estudiants de diverses universitats de Catalunya i treballa per a millorar la qualitat dels estudis de Criminologia.
Associació Interuniversitària Criminologia
L'Associació Interuniversitària de Criminologia (AIC) és un col·lectiu d'estudiants i titulats en Criminologia d'arreu de Catalunya. En formen part estudiants de la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona i la Universitat Oberta de Catalunya, així com llicenciats i graduats de les mateixes universitats.

Anteriorment, cada universitat tenia el seu propi col·lectiu independent, però l’any 2011 els estudiants van considerar que era més profitós treballar a través d’una única associació amb seccions a cada universitat. Segons, David Buil, membre de la secció de la UAB, l’AIC es va crear per a satisfer “les inquietuds i necessitats compartides que tenien els estudiants dels graus de criminologia de tot Catalunya”. D’aquesta manera, es va crear un mecanisme comú per a poder debatre sobre els plans d’estudis i les incerteses laborals dels futurs professionals de la Criminologia.

L’objectiu principal de l’AIC és millorar la qualitat dels estudis de Criminologia. “Treballem per a millorar la docència, i per fer-ho ens reunim periòdicament amb la coordinació del Grau i analitzem els problemes en què es troben els estudiants”, explica David Buil. A més, l’associació també treballa en la promoció de la ciència criminològica en els àmbit acadèmics, de la recerca i en el món laboral. “Volem transmetre a la societat els valors de la Criminologia”, conclou David Buil. Al llarg dels seus tres anys de vida, l'AIC ha realitzat diverses activitats formatives i divulgatives a les diferents universitats. S’han celebrat jornades temàtiques, taules rodones i presentacions de llibres, entre d’altres coses.

La secció de la UAB, formada per 18 estudiants de tots els cursos, 2 titulats i un número important de col·laboradors espontanis, es reuneix dos dijous al mes a les 15.30 hores al local del Consell d'Estudiants de la Facultat de Dret. Les reunions són obertes a tothom qui hi vulgui participar. Tot i així, per a aquelles persones que, tot i que ho desitgin, no puguin assistir a les reunions, també es pot contactar amb la secció de la UAB de l’AIC a través del correu electrònic assintercrimi@gmail.com o de les seves pàgines de Facebook i Twitter.

Dins de