Vés al contingut principal

Concert del 50è aniversari de la UAB

27 abr. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El dijous 3 de maig se celebrarà el 50è aniversari de la Universitat Autònoma de Barcelona. Serà amb un concert al Teatre de la Faràndula de Sabadell a les vuit del vespre. Les entrades són gratuïtes i es poden obtenir per internet.

Concert 50è aniversari UAB
El dijous  3 de maig es durà a terme la celebració dels 50 anys de la UAB amb un concert molt especial. Per començar, l’Orquestra Simfònica del Vallès, agrupació que comparteix els seus inicis amb l’antiga Orquestra de la UAB, interpretarà Les Quatre Estacions d’Antonio Vivaldi (Venècia, 1678 – Viena, 1741). En els seus orígens, aquesta obra tan popular avui en dia, va despertar polèmica entre els crítics i el públic, ja que va ser escrita en una època en què la música descriptiva es veia com a inferior i regressiva. Amb aquesta composició, Vivaldi va demostrar que podia ser sofisticada, intricada i virtuosística, i per tant, que podia ser presa seriosament.

Marta Cardona es posarà al capdavant de la formació: actuarà com a solista i directora a la vegada. Cardona es graduà amb les màximes qualificacions i el premi d’honor del Conservatori Superior de Música del Liceu i ha estudiat a nombrosos centres de prestigi d’Europa. Ha fet enregistraments per Àsia i Amèrica, i actualment és membre de la Nederlands Kammerorkest.

Seguidament, el Cor i l’Orquestra de la UAB, dirigits per Poire Vallvé i Jesús Badia, juntament amb membres de l’Orquestra Simfònica del Vallès, oferiran l’estrena absoluta d’El Secret de les Coses. Es tracta d’una cantata inèdita que compositor català Marc Timón (Castelló d’Empúries, 1980) ha escrit especialment per l’ocasió. L’obra narra el viatge que emprèn Violeta, una nena amb una curiositat extraordinària, per descobrir el secret de tot allò que l’envolta.

Timón estudià Periodisme a la UAB, però encaminà la seva carrera professional cap a la música després de llicenciar-se. Estudià composició a l’ESMUC i actualment és intèrpret, director i compositor. Resideix a Los Angeles on escriu, majoritàriament, bandes sonores. Ell mateix dirigirà l’obra.

El concert començarà a les vuit del vespre. Les entrades són gratuïtes, i les podreu trobar al següent enllaç: https://sabadellcultura.koobin.com/

INFORMACIÓ GENERAL

Situació:
Teatre de la Faràndula
Carrer de la República, 33, 08202 Sabadell
Entrada gratuïta limitada a l'aforament de la sala amb reserva prèvia.

Cultura en Viu
Edifici L'Àgora (Plaça Cívica)
Telèfon:
cultura.enviu@uab.cat