Vés al contingut principal

Comunicat de l'Equip de Govern de la UAB

09 des. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Arran de les amenaces i pintades insultants dirigides al rector de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Javier Lafuente, ahir, dimecres, 8 de desembre, i reivindicades per un grup anomenat Acció per la Independència, l'Equip de Govern vol expressar la ferma repulsa per l'atac al rector, que ha passat del seu àmbit professional al familiar.

Logotip de la Universitat Autònoma de Barcelona

L'acte causant d'aquestes amenaces, que va tenir lloc el 25 de novembre passat al campus, estava organitzat per un col·lectiu inclòs al Registre d'Entitats de la Universitat, atès que complia els requisits necessaris per formar-ne part.

L'Equip de Govern vol reiterar que el rector de la universitat no té competències en ordre públic. En conseqüència, tampoc ha d'autoritzar l'entrada al campus de les forces de seguretat, que són les que dissenyen els operatius i defineixen les intervencions segons els seus propis criteris professionals.

Per acabar, volem reafirmar-nos en la denúncia que el campus de la UAB és objecte d'una confrontació d'interessos polítics aliens a les activitats i funcions pròpies de la Universitat. Com a universitat pública tenim el compromís, recollit als nostres estatuts i en la nostra tradició històrica, de vetllar pels valors democràtics, els drets fonamentals i les llibertats en la construcció del nostre país.

Dins de