Vés al contingut principal

Compromís i retorn social de la UAB? L'ApS per connectar amb la comunitat

06 maig 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Facultat de Ciències de l'Educació acollirà el dimecres 11 de maig una jornada per donar a conèixer la metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS) i les possibilitats que ofereix per connectar la universitat amb la comunitat mitjançant projectes de compromís social. Per assistir-hi, cal prèvia inscripció.
Jornada d'ApS a la Facultat d'Educació
L'Aprenentatge Servei (ApS) és una proposta educativa que combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte en què els i les participants es formen treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo. L'aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social.

La relació circular que s'estableix entre l'aprenentatge i el servei genera una nova realitat que intensifica els efectes de cadascuna per separat. L'aprenentatge millora el servei a la comunitat,  i el servei dóna sentit a l'aprenentatge, perquè allò que s'aprèn es pot transferir a la realitat en forma d'acció.

L'Oficina de Qualitat Docent (Formació i Innovació Docent) i el Grup Promotor de l'ApS a la UAB organitzen per al pròxim dimecres 11 de maig una jornada per donar a conèixer la metodologia de l'aprenentatge servei i els projectes de compromís social, així com a instruments per introduir-los a les assignatures de la UAB i bones pràctiques realitzades a altres universitats.

L'acte comptarà amb la presència i participació de Maria Marquès, doctora en dret i antiga Vicerectora de Docència i EEES de la Universitat Rovira i Virgili, on s'ha potenciat la institucionalització de l'ApS. Parlarà de què és l'ApS i de com potenciar-ho a les universitats.

Després del descans, l'acte se centrarà en les experiències a la UAB, com ara les de la Facultat d'Educació o de Psicologia. Serà en aquestes experiències on s'hi emmarcarà la participació de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) en l'acte, com a agència promotora d'ApS a través de diferents programes socials que promou. L'última part de la jornada consistirà en un debat i la realització de propostes de futur.

En aquest enllaç és disponible el programa de l'acte. Per participar-hi, cal formalitzar la inscripció, que es pot fer a través del següent formulari.

Dins de