Vés al contingut principal

Comparteixen experiències perquè els nens comencin a llegir i escriure

06 abr. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper 9 d'abril, UAB Casa Convalescència acollirà una jornada organitzada per l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB on professors de diferents centres educatius presentaran, contrastaran i reflexionaran sobre les activitats a l'aula perquè els infants comencin a llegir i escriure.
UAB Casa Convalescència
El proper 9 d'abril, l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB ha organitzat la III Trobada per Començar a Llegir i Escriure a l'Educació Infantil i al Cicle Inicial, titulada  "Mireu què hem fet! Conversar, llegir i escriure amb els infants". L'objectiu d'aquesta jornada és la presentació, contrast i reflexió sobre activitats i pràctiques a l'aula amb infants. Tindrà lloc a les 9 h, a UAB Casa Convalescència (C. Sant Antoni maria Claret, 171. Barcelona).

La jornada començarà amb una conferència de José Lino, professor del departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de Valladolid, que oferirà la xerrada "Comunicar per aprendre o viceversa". Posteriorment, els assistents podran participar en dos dels set tallers que s'han organitzat per aquest acte que es desenvoluparan en dos torns, un a les 11,15 i un altre a les 12,30 h.

El primer d'aquests tallers es titula "Biblioteca Viva" i el desenvoluparan mestres de l'escola Joan Maragall de Rubí, que parlaran dels llibres i la lectura amb els infants d'educació infantil i de cicle inicial. El segon taller és "Llegir sense saber-ne", coordinat pels mestres de l'escola Fluvià de Barcelona, on es tractarà els primers contactes dels infants amb els llibres i la lectura. En aquesta mateixa línia, al tercer taller ("El llibre blanc"), professors de l'escola La Llacuna de Barcelona parlaran del valor de la comunicació entre infants, famílies i escola.

Els professors de La Llacuna oferiran també el quart taller de la jornada, titulat "La fàbrica de contes". Hi haurà materials i activitats per dinamitzar un taller d'escriptura per al cicle inicial. Perla seva banda, els mestres de l'escola Estel de Barcelona s'encarregaran del cinquè taller ("Intranens: escriure en companyia"), que tractarà sobre la interacció amb materials i companys per dur a terme projectes d'escriptura.

El sisè taller, titulat "La vida a l'aula", estarà coordinat per mestres de l'escola Pau Vila d'Esparreguera. S'hi parlarà sobre el desenvolupament de projectes d'escriptura, tot destacant la importància de la comunicació. Finalment, al darrer taller ("Connectats amb el món"), els professors de l'escola Riera de Ribes de Sant Pere de Ribes debatran sobre la importància de parlar, escriure i llegir per comprendre el món a l'educació infantil i al cicle inicial.

Dins de