Vés al contingut principal

Comencen les Jornades de Química Interactiva per a estudiants de batxillerat

28 gen. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Facultat de Ciències acollirà els matins del 28 de gener al 15 de febrer les Jornades de Química Interactiva per a estudiants de batxillerat organitzades pel programa ARGÓ i per l’ICE, on participaran 784 alumnes d’arreu de Catalunya.
Química Interactiva
Hi participaran un total de 784 alumnes de 50 centres diferents d'arreu de Catalunya.
Del 28 de gener al 15 de febrer, de 0:30 h a 13:30 h, la Facultat de Ciències acollirà les jornades de química interactiva que organitzen el programa ARGÓ i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) anualment amb el propòsit d’incrementar l’interès per la química entre l’alumnat de batxillerat i d’enfortir els vincles entre el Departament de Química de la UAB i el professorat de secundària.

La recepció d’aquestes sessions es faran a la sala-exposició que hi ha a la Facultat de Ciències i que alberga l’exposició “Gràcies a la Química”, que els alumnes podran visitar mentre comença l’activitat. L’objectiu de l’exposició és precisament mostrar que la química, utilitzada adequadament, constitueix una aportació cabdal per a la societat del benestar de la qual gaudim.

L’activitat comptarà amb una breu introducció informativa on es mostrarà la importància de la química en la vida quotidiana i on s'introduiran els aspectes bàsics de seguretat en el laboratori i de tractament de residus.

Seguidament, es portarà a terme una pràctica de química virtual a l'aula d'informàtica que simularà el comportament de l'aigua i, després d’una breu parada per esmorzar, es realitzaran una sèrie de pràctiques als laboratoris del Departament de Química en grups de 12 estudiants, tutelats per un membre del professorat.

El preu de l'activitat és de nou euros per persona i s’espera que hi participin un total de 784 alumnes de 50 centres diferents.

Dins de