Vés al contingut principal

Comença la Lliga de Debat Universitari

27 feb. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Lliga de Debat Universitari a la UAB arriba enguany a la desena edició amb la pregunta que hauran de debatre els estudiants participants: "És occident responsable del sorgiment de l’Estat Islàmic?" Competeixen vuit equips, i la gran final serà el dimecres, 28 de febrer, a les 15 hores.
IMGLligaDebat10anys
La gran final serà el dimecres, 28 de febrer, a les 15 hores, a la Sala Teatre UAB.
El tema de la Lliga de Debat Universitari d’enguany gira al voltant de la pregunta: "És occident responsable del sorgiment de l’Estat Islàmic?". El jurat està format per professorat de diferents disciplines i estudis de la UAB.

L’objectiu d’aquesta activitat és que els estudiants millorin les seves competències comunicatives a l’hora de parlar en públic i expressar-se correctament davant d’un auditori, aptituds cada cop més importants per als joves universitaris. Participar en la Lliga de Debat és una manera de potenciar les habilitats oratòries. Els estudiants que hi participen es divideixen en equips, d’un mínim de 2 persones i un màxim de 5, i han de defensar una posició a favor o en contra sobre el tema que es debat.

Competiran vuit equips, les semifinals es faran el dia 28 de febrer a les 12h i a les 12.45h, i la gran final serà el dia 28 de febrer a les 15h. L'equip campió representarà la UAB en la Lliga de Debat Universitari organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats del 16 al 20 d’abril de 2018.

La Lliga de debat universitari de la UAB té per objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat.

L'any passat la pregunta a debatre fou "Cal que el poder públic controli els mitjans de comunicació?" Van guanyar els estudiants Anna Vilà i l'Edward Bernal, que van representar la UAB davant la resta d'universitats.

LLIGA DE DEBAT DE SECUNDÀRIA
Prèviament a la Lligad de Debat Universitari, a la UAB van tenir lloc les jornades locals de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (SiB), que van començar el passat 21 de febrer i han acabat divendres 23. L’equip guanyador ha estat el de l'institut Can Roca, que representarà a la UAB en la fase final a la Universitat Miguel Hernández d’Elx de l’11 al 13 d’abril de 2018.

Trobareu més informació al blog de la Lliga de Debat, al canal de YouTube, on podreu veure els vídeos de les competicions, i al web de Dinamització Comunitària.

Dins de