Vés al contingut principal

Comença la fase eliminatòria de la Lliga de Debat universitària

26 abr. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Durant els dies 27, 28 i 29 d’abril es disputarà la fase eliminatòria de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives. L’equip encarregat de representar a la UAB haurà de debatre sobre si «L'actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones». L’esdeveniment es realitzarà en línia des de l’Edifici de l’Àgora del campus. Els vencedors s’enfrontaran a les semifinals el 5 de maig.

Fase Eliminatòria Lliga de Debat Universitaria

Del 27 al 29 d’abril es disputarà la fase eliminatòria de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives. El Pau Hernàndez, l’Elia Valpuesta, l’Anna Asensi i el Dominik András seran els estudiants que representaran l’equip de la Universitat Autònoma de Barcelona. L’acte, organitzat per la Unitat de Dinamització Comunitària, es realitzarà en línia a l’Edifici de l’Àgora del campus.  Els guanyadors de la Lliga de Debat de la UAB hauran de disputar 4 debats virtuals d’una durada màxima de 16 minuts en torns de 2 minuts.

El tema d’enguany, «L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?» serà la qüestió sobre la qual els participants hauran de demostrar les seves habilitats comunicatives per defensar dues posicions (a favor i en contra). L’equip de la UAB debatrà: contra la Universitat Pompeu Fabra, dimarts 27 d’abril a les 9:15 h; contra la Universitat Politècnica de València, dimarts 27 d’abril a les 15:15 h; contra la Universitat Rovira i Virgili, dimecres 28 d’abril a les 13:45 h i contra la Universitat Miguel Hernández d’Elx, dijous 29 d’abril a les 12:15 h.

En cas que l'equip sigui el vencedor de la fase eliminatòria, s'enfrontarà el pròxim dimecres 5 de maig a les semifinals. El divendres 7 de maig serà quan se celebri la gran final entre els millors dos equips que han participat en l'esdeveniment. L’equip campió rebrà 2.500 €, l’equip subcampió 1.200 € i el millor orador o oradora 300 €.

La Lliga de Debat Universitària és una competició dialèctica adreçada a l’alumnat universitari, en la qual diferents equips d’estudiants debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la competició és fomentar l’ús de la paraula i potenciar capacitats com el treball en equip, l’argumentació i la posada en escena i la relació amb estudiants d’altres universitats.

Es poden consultar totes les notícies sobre el concurs al blog de Suma't al Debat de la UAB i al perfil de Twitter d'aquest.

Dins de