Vés al contingut principal

Cloenda del 25è aniversari de la Facultat de Ciències de l’Educació

30 oct. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Facultat de Ciències de l'Educació ha celebrat l'acte de clausura del seu 25è aniversari aquest matí, 30 d’octubre, amb un acte on han parlat diferents persones que han estat vinculades a la facultat al llarg de tot aquest temps, i alhora s'ha descobert un monòlit commemoratiu de l'aniversari, obra de Jaume Barrera.
MonolitEducacio
El dilluns, 30 d’octubre s'ha fet l’acte de clausura de la celebració dels 25 anys de la Facultat de Ciències de l’Educació, una trobada festiva per a totes les persones que han passat per la facultat des de la seva creació. La jornada s’ha iniciat a les 12 h. amb música i la projecció de vídeos sobre el 25è aniversari.

A l'exterior de la facultat, a la porta d'entrada d'un dels dos edificis d'Educació, s'han fet diferents parlaments per acomiadar la celebració del 25è aniversari que ha tingut lloc al llarg de tot l'anterior curs acadèmic.

El degà, Joaquín Gairín, ha destacat la importància de l'educació per a les persones, un valor essencial, i ha reiterat el compromís de la facultat en l'aportació de valors i construcció de pais.

Pere Godall, en representació dels Directors de departaments i unitats organitzatives, ha dit que "la majoria que estem avui aqui creiem en l'educació com a eina per a fer un món millor", i ha assenyalat que "la gran força d'aquesta facultat és la gran diversitat i pluralitat de persones que la formem".

Per la seva banda, Lluís Quintana, en representació del professorat, al qual li ha tocat fer "tots els papers de l'auca" al llarg d'aquests anys, segons ha dit en el seu parlament, ha mencionat alguns moments que ha viscut i la seva satisfacció per formar part de la facultat.

Mari Carmen Garcia, en representació del PAS, que s'ha autodefinit com "una part de la memòria històrica d'aquest centre", també ha mostrat la seva estima per la facultat i n'ha explicat alguna anècdota.

Mentre que el mestre d'anglès C.Álvarez, alumni de la facultat, que es va graduar l'any 2003, ha agraït al professorat i tot el personal pel seu pas per la facultat, de la qual va marxar amb molt bon record. "Treballo com a mestre, i actualment us he de dir que a les escoles els mestres ens barallem per tenir alumnes de pràctiques de la UAB, i amb això ja us ho he dit tot", ha assenyalat.

Per la seva banda, el vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura, Carlos Sánchez, ha mencionat en el seu parlament que "a la UAB estem vivint un moment molt important perquè s'està produint un relleu generacional". Ha destacat el pas d'escola a facultat, a inicis dels anys 90, com a molt important, sobretot per a dignificar el centre. I ha afegit que "en un moment en què s'ha questionat de forma molt injusta l'educació, cal dir que l'educació a Catalunya té molt bona qualitat, així que gràcies a tots els que esteu aquí, que ho esteu fent possible".

A continuació s'ha dipositat en un forat al terra una "càpsula del temps" missatges i documents, testimonis dels 25 anys d'existència de la facultat. A continuació, s'ha descobert el monòlit de pedra, obra de Jaume Barrera, que commemora l'aniversari. La peça incorpora unes frases gravades al lateral. L'autor de la peça ha explicat que simbolitza el pas del temps i tot allò que va sedimentant en les persones amb el decurs dels anys.

Per tancar l’acte, els assistents han pogut gaudir d’una cercavila i un pica pica a la Plaça de les Oliveres, acompanyats de l’actuació musical de La Vella Dixieland.

25 anys de Ciències de l'Educació

L'octubre de 1992 va néixer la Facultat de Ciències de l’Educació a la UAB, resultat de la fusió de l’Escola Universitària de Mestres de Sant Cugat i la Secció de Ciències de l’Educació de la Facultat de Filosofia i Lletres. Per suggeriment del Ministeri d’Educació, diverses universitats es van plantejar agrupar tots els estudis relatius al camp de l’educació a una sola facultat. Actualment, imparteix els graus en Educació Infantil,  Educació Primària, Educació Social, Pedagogia i els màsters en Psicopedagogia i en Recerca en Educació.

Dins de