Vés al contingut principal

Carme Molinero disserta sobre la lluita obrera a la segona meitat del segle XX

05 set. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona organitza, uns dies abans, un acte institucional. Carme Molinero, catedràtica d'història contemporània de la UAB, hi pronunciarà la conferència "Les lluites obreres i la democràcia a la segona meitat del segle xx".
A l'acte institucional que l'Ajuntament de Barcelona organitza amb motiu de la celebració de l'Onze de Setembre, el proper dia 8, Carme Molinero, catedràtica d'història contemporània de la UAB, pronunciarà la conferència "Les lluites obreres i la democràcia a la segona meitat del segle XX". Tindrà lloc a les 18 h, al Saló de Cent de l'Ajuntament (plaça de Sant Jaume, 1), i comptarà amb la presència de la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.

Molinero és catedràtica d'història contemporània del Departament d'Història Moderna i Contemporània de la UAB i directora del Centre d'Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) des del 2011, així com del Grup de Recerca sobre l'Època Franquista (GREF).

La seva recerca s'ha centrat en la història social i política espanyola del període franquista i de la transició de la dictadura a la democràcia. És autora de La captación de las masas. Política social y propaganda en el régimen franquista (Cátedra, 2005) i, en col·laboració amb Pere Ysàs, ha publicat nombrosos treballs, els últims dels quals són Els anys del PSUC. El partit de l'antifranquisme (1956-1981) (l'Avenç, 2010), La cuestión catalana. Cataluña en la transición española (Crítica, 2014) i La izquierda en tiempos de transición (Universitat de València, 2016). I, en col.laboració amb José María Marín, ha publicat Historia política de España, 1939-2000 (2001).

D'altra banda, ha codirigit i editat nombrosos volums, ha col·laborat en més de vuitanta obres col·lectives i ha publicat articles en les principals revistes especialitzades (Ayer, Historia Social, Historia y Política, Bulletin of Spanish Studies, Journal of Spanish Cultural Studies, Mondo Contemporaneo, Storia e problemi contemporanei, etc.).

Dins de