Vés al contingut principal

Canvis a l'Equip de Govern

05 set. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Assumpció Malgosa, catedràtica d’Antropologia Física, és la nova vicerectora de Recerca i Carme Nogués, catedràtica de Biologia Cel·lular, nova vicerectora d’Organització. També hi ha canvis al nom i funcions de vicerectorats.

Assumpció Malgosa i Carme Nogués

Es vol promoure la innovació, la transferència de coneixement i l’emprenedoria sota un mateix Vicerectorat

Assumpció Malgosa Morera és la nova vicerectora de Recerca des de l’1 de setembre. Catedràtica d’Antropologia Física al Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia, la seva trajectòria docent i investigadora gira a l’entorn de l’estudi de restes humanes, tant en l’àmbit de l’evolució humana, com en el de restes antigues, i l’antropologia forense. Com a responsable del Grup de Recerca en Osteobiografia (GROB), ha reunit un equip multidisciplinari en l'àmbit de la reconstrucció de la vida de poblacions antigues, des de l’osteologia fins a l’anàlisi genètica de restes antigues, tractant temes d’identificació, origen poblacional, paleopatologia, paleodieta, etc.  Ha estat responsable de projectes nacionals i internacionals, i ha liderat projectes emblemàtics per a Catalunya com l'estudi de les restes de les tombes reials de Santes Creus, el projecte pilot i el protocol per a l'excavació i l'estudi de les fosses de la Guerra Civil, o l'estudi de tombes gelades a Mongòlia.

Pel que fa a la gestió universitària, ha estat, entre altres càrrecs, directora del Departament del Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia, vicedegana d’Ordenació Acadèmica de la Facultat de Ciències i delegada del Rector pel Personal Acadèmic i el Personal Investigador en Formació.

Malgosa era fins ara delegada del rector per a Política Científica i substitueix en el càrrec a Armand Sánchez, recentment jubilat.

Nova vicerectora d’Organització
Carme Nogués Sanmiquel és la nova vicerectora d’Organització des del 5 de setembre. Catedràtica de Biologia Cel·lular del Departament Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia i membre del grup de recerca consolidat de la Unitat de Biologia Cel·lular, ha fet estades de recerca a la Universitat Catòlica de Lovaina, a Bèlgica, i a la Universitat A&M de Texas, als Estats Units. Ha estat cap de la Unitat de Biologia Cel·lular en diverses ocasions, responsable d’ordenació acadèmica (1987-1990), coordinadora d’afers econòmics (1996-2002) i secretària (2000-2004 i 2006) del Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia.
Ha participat en més de vint projectes de recerca d’àmbit nacional i internacional, en sis dels quals com a investigadora principal. La seva recerca se centra en els cultius cel·lulars, en el desenvolupament de diferents sistemes de cultius (estàtics, dinàmics, tridimensionals...) per a l’estudi de nous materials i dispositius d’interès en biomedicina. Com a resultat d’aquesta activitat ha publicat més de noranta articles indexats.

Nogués era fins ara adjunta al Vicerectorat d'Innovació i de Projectes Estratègics i substitueix en el càrrec a Josep Vendrell, que causa baixa per motius personals.

Canvis de nom i funcions
Per altra banda, altres canvis afecten al nom i funcions d’alguns vicerectorats: el Vicerectorat de Recerca i de Transferència passa a dir-se Vicerectorat de Recerca i el Vicerectorat d’Innovació i Projectes Estratègics, dirigit per Rosa M. Sebastián, canvia el seu nom a “Vicerectorat d’Innovació, Transferència i Emprenedoria”.
Amb aquest canvi, l'Equip de Govern vol, per una banda, promoure de forma transversal i integrada la innovació, la transferència de coneixement i l’emprenedoria, incorporant aquests tres àmbits de responsabilitat sota un mateix Vicerectorat. Per l’altra, vol donar un fort impuls a l’emprenedoria a la UAB, ja sigui d'estudiants de grau, postgrau, doctorat, PDI o PAS. El nou Pla en Emprenedoria de la UAB es desenvoluparà en col·laboració estreta amb el Vicerectorat d’Alumnat i Ocupabilitat.

Podeu consultar la composició de l’equip i les funcions de cada Vicerectorat a la pàgina de l'Equip de Govern de la UAB.

Dins de