Vés al contingut principal

Bala Amarasekaran i Rosa Garriga parlen del santuari de ximpanzés de Tacugama

23 set. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
A Sierra Leone es troba una de les subespècies de ximpanzé més amenaçades i en perill d'extinció, Pan troglodytes verus. El proper 30 de setembre, a les 12 h, la Facultat de Veterinària acollirà una xerrada sobre el Santuari de Ximpanzés de Tacugama, que treballa per la conservació d'aquesta espècie.
Conferència de Bala Amarasekaran, fundador del Santuari de Tacugama:
El 30 de setembre, a les 12 h, el fundador i director del Santuari de Ximpanzés de Tacugama, Bala Amarasekaran, i la representant de l'Associació Amics de Tacugama Rosa Garriga oferiran la conferència "Vint anys de conservació dels ximpanzés a Sierra Leone" a la sala d'actes de la Facultat de Veterinària. L'acte està organitzat pel Servei d'Ecopatologia Salvatge de la UAB.

El Santuari de Ximpanzés de Tacugama va ser creat el 1995 i està situat a la reserva forestal de la península de Freetown, a la costa occidental de l'Àfrica. A Sierra Leone es troba una de les subespècies de ximpanzé més amenaçades i en perill d'extinció, Pan troglodytes verus.

Els ximpanzés estan protegits per la llei i és il·legal caçar-los, vendre'ls o tenir-los en captivitat. Conjuntament amb el govern de Sierra Leone, Tacugama treballa contra el tràfic il·legal d'aquesta espècie en perill d'extinció i ajuda a la protecció i la conservació dels ximpanzés a través de l'educació, la comunicació, la recerca i l'aplicació de la llei. El centre allotja i rehabilita ximpanzés confiscats, orfes i abandonats i actualment n'hi ha prop d'un centenar.

Pel que fa a l'Associació d'Amics de Tacugama, està registrada a Barcelona i es va crear per promocionar les activitats dutes a terme pel Santuari i crear-ne una xarxa de col·laboradors.

Dins de