Vés al contingut principal

Augmenten les accions de promoció de la Salut

29 juny 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Aquest curs, fins a 21 estudiants de la UAB s’han implicat en el programa de Salut de la FAS, duent a terme un grapat d’activitats de sensibilització sobre temes com el consum de substàncies, les malalties de transmissió sexual o la diversitat sexual. El programa ha aconseguit arribar a més de 3000 persones de la comunitat universitària.

Voluntaris del Xiringu sensibilitzant a altres estudiants del campus

21 estudiants de la UAB, de diferents facultats com Infermeria, Psicologia o Antropologia, han participat en el programa de Salut de la FAS organitzant diferents activitats que promocionen una salut sexo-afectiva (prevenció i gaudi amb cures, diversitats sexuals i de gènere, relacions saludables...) i hàbits i consums saludables (drogues i addiccions, oci juvenil, riscos, prevenció, alimentació saludable...).

Aquest curs, a causa de la situació sanitària algunes de les activitats s'han hagut de dur a terme de manera online, però moltes d'altres s'han pogut adaptar i s'han fet presencials. Un exemple ha estat la reorientació d'El Xiringu que ha passat a ser itinerant. Els voluntaris i voluntàries del programa anaven pel campus amb el material de sensibilització i s'acostaven a altres estudiants per informar sobre temes com el consum de drogues o la salut sexual. Quant a la virtualitat, s'ha aprofitat de les possibilitats de les xarxes per dur a terme campanyes de sensibilització i de prevenció a través d'aquests canals. Un exemple ha estat el Cura't en Salut, un concurs de coneixements sobre temes de salut dut a terme a través d'stories del compte d'Instagram de la Fundació i que ha comptat gairebé 1500 participants.

El programa ha dut a terme moltes accions de sensibilització aprofitant celebracions dels dies mundials o durant la Festa Major de la UAB, però també ha programat formacions (com els tallers sobre drogues o el de sexualitat i afectivitat). A més, ha tutoritzat un treball de fi de grau (amb metodologia ApS) i participat en l'assignatura Pràctiques Integrades, de Psicologia. En total, les activitats del programa han arribat a 3.304 persones de la comunitat universitària.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Dins de