Vés al contingut principal

Arriba l'exposició virtual 'L'Art de la polèmica'

10 març 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La mostra "L'Art de la polèmica" és una nova exposició creada des del Màster en análisi i gestió del patrimoni artístic de la UAB i pretén mostrar els efectes devastadors de la censura. Es podrà visitar on-line fins a final de curs.

Imatge expo art polemica

La nova exposició 'L'Art de la Polèmica' ja està disponible per ser visitada per tothom de manera online. L'activitat es podrà visitar durant tot el curs 2020-2021 i aquesta busca ser un exercici de reflexió sobre la llibertat d'expressió i la censura en la premsa satírica. Es tracta d'una exposició creada des del Màster en anàlisi i gestió del patrimoni artístic de la UAB adaptada al format virtual degut a les atípiques restriccions causades per la crisi de la Covid-19. Es troba allotjada al Depòsit Digital de Documents (DDD) de la UAB.

'L'Art de la Polèmica' pretén mostrar els devastadors efectes de la censura sobre els drets fonamentals, i ho fa a través dels exemples de diferents revistes satíriques de la Transició i de l'actualitat. Aquests són mitjans de comunicació que no només han vist retallades amb unes "tisores" la seva llibertat creativa i la seva llibertat d'expressió, sinó que també s'han hagut d'enfrontar a diferents perills com el segrest d'exemplars, amenaces o sancions econòmiques.

Aquesta exposició ha estat portat a terme pels estudiants del mòdul de Crítica i Difusió de l’Art del Màster. Les comissàries de l'exposició són Carme Casablancas Segura, Mireia Dorca Rabat, Noa Font Agraz i Anna Valdivieso Cortadella. La coordinació ha estat a càrrec del professor Jaume Vidal.

Dins de