Vés al contingut principal

Antoni Bassas parla del gènere de l'entrevista a CC. de la Comunicació

11 nov. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Antoni Bassas, periodista amb una dilatada experiència a diversos mitjans de ràdio i televisió, oferirà un cicle de classes magistrals durant aquest curs a la Facultat de Ciències de la Comunicació. La primera, que tindrà lloc el 18 de novembre, versarà sobre la pràctica de l'entrevista.
Antoni Bassas

El periodista Antoni Bassas oferirà cinc classes magistrals a la Facultat de Ciències de la Comunicació. La primera, que tindrà lloc el 18 de novembre, a les 11 h,  a l'aula magna, tractarà sobre el gènere periodístic de l'entrevista. Les següents sessions se centraran en la crònica (2 de desembre), el magazine (2 de març), la comparació entre la informació als Estats Units i a Catalunya (5 de març) i la pràctica del directe (16 d'abril).

Ampli bagatge a la televisió i la ràdio

Antoni Bassas és editor i articulista del diari Ara, presenta el programa de televisió en línia Ara Bassas i s'acaba d'incorporar com a docent al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB. Amb anterioritat, ha desenvolupat una dilatada experiència al sector. Es va llicenciar en Ciències de la Informació a la UAB. A la ràdio, ha treballat a programes de Ràdio Barcelona (Àrea de gol, El contestador i Futbol en català) i de Catalunya Ràdio, on va continuar participant a les retransmissions esportives, va ser un dels creadors de la versió radiofònica d'Alguna pregunta més? i, de 1995 a 2008, va ser el director d'El Matí de Catalunya Ràdio.

Pel que fa a la televisió, la seva activitat s'ha desenvolupat sempre a Televisió de Catalunya. Va presentar els programes Tres pics i repicó, Polèmic, Aquest any, cent! i A contracorrent. Ha estat també guionista i col·laborador d'altres programes. Durant els darrers quatre anys, ha estat el corresponsal del servei d'informatius de TV3 als Estats Units.

Bassas ha estat guardonat amb el Premi Nacional de Periodisme i el Premi ONDAS, entre d'altres distincions.

Dins de